سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
مهدوی

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه: حضرت آیت الله مهدوی کنی عالم عامل و یکی از بهترین الگوها خصوصا برای طلاب و روحانیون بود.

به گزراش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله مهدوی کنی (ره) لحظاتی پیش با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندار ،امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و سایر مسولین استان و مقامات کشوری و لشکری در مسجد حضرت ایت الله بروجردی این شهر برگزار گردید.

حجت الاسلام سید حبیب اله موسوی در این مراسم، با عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) ارتحال یار دیرین امام و فقیهی مجاهد و خستگی پذیر و ثابت قدم که از سال 42 و در دوران جوانی خدمات متعددی را به اسلام و انقلاب ارایه نمود را ثلمه ای بزرگ خواند و اولین سالگرد یار دیگر امام مرحوم عسکر اولادی را گرامی داشت .

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه علمای امت مرزداران اعتقادات مردم هستند و از نفوذ شیطان به روح و روان انسانها جلوگیری می‌کنند اظهار داشت : آیت الله مهدوی کنی از علمای بزرگی بودند که سراسر زندگی پربارشان سرشار از خدمت به اسلام و انقلاب بوده و در این زمینه رنج و مشقت فراوانی را متحمل شدند و با این وصف هیچ گاه از پای ننشتند و هموراه در مسیر امام و رهبری و انقلاب حرکت نمودند.

وی افزود این مجاهد بزرگ بدون هیچ داعیه و بهره خواهی از انقلاب و بدون اینکه خواهان یا طالب پست و مقامی باشد با بصیرتی بسیار بالا همواره پشتیبان ولایت فقیه بود و از هیچ حمایتی مضایقه نکرد و یکی از بزرگترین معلمین اخلاق و حوزه بودند که با تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) خدمات بزرگی از خود به یادگار گذاشتند.

مدیر حوزه کرمانشاه تصریح کرد : بصیرت همراه با دیانت نتیجه تلمذ ایشان از محضر بزرگان دین و علمای شیعه و حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

وی به بصیرت افزایی محرم اشاره نمود و عنوان کرد: محرم را برپا داریم که انقلاب ما از برکات ماه محرم است و جرقه های انقلاب از محرم سال 42 زده شد و در همین محرم به پیروزی رسید و هشت سال جنگ را با نان عاشورا و سیدالشهدا با دشمنان جنگیدیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha