شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 339011
۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
13 آبان

بسیج طلاب و روحانیون خوزستان از ملت عزادار دعوت کرد با حضورگسترده درآیین های عاشورای حسینی و راهپیمایی ۱۳ آبان، با شعارهای «هیهات مناالذله» و«مرگ بر آمریکا» سازش ناپذیری خود در برابر دشمن را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در بیانیه بسیج طلاب و روحانیون خوزستان آمده است: ۱۳ آبان در شکل دهی تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقش بزرگ و سرنوشت سازی داشته است به طوری که تحولات سیاسی، اجتماعی ثبت شده در این روز نقاط عطف مهمی در تاریخ ایران بر جای گذشته که هر کدام تحولی را در تاریخ مبارزات ضداستکباری انقلاب اسلامی آفریده اند؛ از این رو یادآوری آنها و بزرگداشت یوم الله «روز ملی مبارزه با استکبار» در پرتو سیاستهای کلان نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

۱۳آبان ۱۳۴۳ یادآور تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه بوده  و ۱۳ آبان ۱۳۵۷ یادآور شهادت دانش آموزانی است که در اوج مبارزات ملت ایران به رهبری امام(ره) علیه رژیم فاسد پهلوی در تظاهرات شرکت می کردند.

شهادت بیش از ۵۶ نفر در این روز ضمن گسترش ابعاد مبارزات و تقویت حضور هر چه بیشتر جوانان در نهضت ضد استبدادی و ضد استعماری، زمینه پیروزی انقلاب را بیش از گذشته فراهم کرد.

سومین مناسبت ۱۳آبان ۱۳۵۸، تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست که ۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی دانشجویان پیرو خط امام محقق شد.

با تسخیر سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی این کشور و محل طراحی آمریکایی ها و گروه های لیبرال علیه انقلاب تبدیل شده بود، طعم شکست دیگری به نظام سلطه چشانده شد و مرحله نوینی از مبارزات ضداستکباری در تاریخ انقلاب رقم خورد.

به راستی که دانشجویان در این اقدام، مدال «انقلاب بزرگ تر از انقلاب اول» را از امام خمینی(ره) دریافت کردند.

تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، ضمن شکست پرستیژ ابرقدرتی آمریکا و پاک سازی آخرین وابستگان به آمریکا و قطع نفوذ و ارتباط آمریکایی ها در ایران، عملا به ماهیت مستقل و انقلابی نهضت اسلامی در ایران تبلور عینی بخشید و با به حاشیه رانده شدن گروه های لیبرال و چپ گرا در اداره امور کشور و ظهور نسل جدید نخبگان اجرایی و انقلابی در ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران، ساختار و قوام اصیل و واقعی خود را به دست آورد.

بر همین اساس طلاب و روحانیان خوزستان با دعوت از آحاد و اقشار ملت سوگوار و عزادار ایران به ویژه نسل جوان و دانشجویان و دانش آموزان انقلابی برای حضور پرشور، معنوی و گسترده در آیین های گرامیداشت عاشورای حسینی و تظاهرات سراسری ۱۳ آبان ماه بر طنین انداز کردن شعارهای «هیهات مناالذله» ،«مرگ بر آمریکا» و نمایش سازش ناپذیری خود در برابر دشمن تأکید دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha