سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
نماز

مديرکل فرهنگي شهرداري تهران گفت: همزمان با تاسوعای حسینی و اجتماع بزرگ هيات هاي مذهبي، مراسم چارپايه خواني در میدان امام حسین(ع) اجرا می شود.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، عبادالله رمضاني درباره ويژه برنامه هاي معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران اظهار کرد: مراسم عزاداري همزمان با تاسوعاي حسيني با حضور گسترده هيات هاي مردمي در ميدان امام حسين(ع) برپا مي شود و اين در حالي است که با اجتماع بزرگ هيات هاي مذهبي، مراسم چارپايه خواني اجرا خواهد شد.

رمضاني در باره اين مراسم گفت: چارپايه خواني از مراسم هاي قديم تهران است که در محدوده بازار اجرا مي شد و نوحه خوان ها در بالاي چارپايه در چارسوق حزن انگيزترين نوحه خود را در روز تاسوعا مي خواندند که اين مراسم با حضور عزاداران تهراني در ميدان امام حسين نيز برگزار مي شود.

*برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین(ع)

وي با اعلام برپايي نماز روز عاشورا در ميدان امام حسين (ع)گفت: در روز عاشورا نيز بعد از برپايي نماز ظهر مراسم خيمه سوزان برپا خواهد شد که با عزاداري و سينه زني همراه است. اين مراسم تا نماز مغرب ادامه پيدا مي کند که در ادامه با ورود نمادين کاروان اسرا به ميدان امام حسين(ع)، شام غريبان با حضور مداحان بزرگ تهران و به ويژه هيات رزمندگان اسلام برپا خواهد شد.

مدير کل فرهنگي شهرداري تهران با اعلام حضور هيات بزرگ مسجد امام حسين(ع) و هيات مسجد صفا درمراسم هاي روز عاشورا و تاسوعا بيان کرد: در ايام محرم بستر مناسب براي برگزاري مراسم تاسوعا و عاشورا توسط هيات هاي محلي و دستجات فراهم شده است.همچنين با هدف تسهيل عبور و مرور شهروندان و ايجاد فرصت براي شرايط بهتر برگزاري اين مراسم باشکوه امکانات و تجهيزات لازم در ميدان امام حسين(ع) و خيابان 17 شهريور مهيا شده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha