یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 298922
۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۷

امام جمعه خوی گفت: یکی از اهداف امام حسین(ع) اهتمام به فریضه نماز بود که عزاداران باید در ظهر عاشورا از اقامه این فریضه غافل نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جانگداز امام حسین(ع) ، طی سخنانی با تاکید بر الگو گیری از نهضت حسینی در مقابله با ظلم و ستم  اظهارداشت : یکی از درس های بزرگ عاشورا مقابله با ظلم و ستم است که اباعبدالله (ع) به تاسی از جد بزرگوار خود که فرمودند" هرکس پادشاه ستمگری را ببیند و در مقابل او ایستادگی نکند خداوند او را در آتشی که ستمگر را وارد می کند وارد می نماید "، عمل کرده و درمقابل ظلمی که مشاهده کردندقیام نمودند.

وی با مقایسه عصر حاضر با دوران امام حسین (ع) ادامه داد: امروز هم ما در دورانی مشابه با دوران امام حسین(ع) هستیم بطوریکه از طرفی استکبار جهانی کمر همت خود را برای نابودی مسلمانان بسته و در مقابل جریان بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایران وجود دارد و لذا مسلمانان جهان باید به تاسی از حرکت عاشورا در مقابل این استکبار جهانی استقامت کرده و بایستند.

امام جمعه خوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر عزاداری های شایسته عاشورا و اهل بیت(ع) تصریح کرد : امروز تمام حرکات ما زیر ذره بین دشمنان قرار دارد؛ آنها منتظر هستند تا از یک اشتباه  کوچک ما را  علیه خودمان استفاده کنند

وی با تاکید بر عزادرای های صحیح دراین راستا گفت: یکی از عرصه هایی که ماباید از اهل بیت (ع) الگو بگیریم در عزداری ها است که باید در نهایت اخلاص و در راستای ادامه اهداف ائمه (ع) باشد.

این استاد حوزه اذعان داشت: امر به معروف ونهی از منکر، اقامه نماز، نیایش با خدا و قرائت قرآن از جمله مواردی است که می توان از قیام امام حسین (ع) الگو گرفت.

وی  با تاکید بر اهتمام همگان بر نماز ظهر عاشورا گفت : امام حسین(ع) در شرایط جنگ هرگز دست از نماز خود بر نداشتند و ما نیز باید با تاسی از این امام همام در ظهر عاشورا این فریضه را به جا آورده و از آن غافل نشویم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha