جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 339075
۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
تبلیغ جهادی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه گفت: طلاب نباید منتظر کد تبلیغی یا ابلاغ مسؤولین مبنی بر اعزام مبلغ باشند، بلکه باید بصورت جهادگونه عمل کرده و به مناطقی که نیازمند حضور مبلغ هستند، سفر کند.

حجت الاسلام محمد نهیرات، مدیر مدرسه سفیران هدایت ابوالفضل العباس(ع) امیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فعالیت های تبلیغی طلاب این مدرسه در دهه نخست ماه محرم، اظهار داشت: طلاب مدرسه از ابتدای ماه محرم، فعالیت های تبلیغی خود را در مساجد و مناطق محروم انجام دادند، به طوری که مبلغین معمم در روستاها و طلاب غیر معمم نیز در مساجد مشغول به انجام فعالیت های تبلیغی شدند.

وی بر ضرورت تبلیغ جهادی تأکید کرد و گفت: طلاب نباید منتظر کد تبلیغی یا ابلاغ مسؤولین مبنی بر اعزام مبلغ باشند، طلبه در این برهه باید به صورت جهادگونه عمل کرده و خود به تنهایی یا با سایر دوستان به مناطقی که نیازمند حضور مبلغ هستند، سفر کند.

این استاد حوزه یکی از وظایف مبلغین در ماه محرم را مبارزه با بدعت ها و خرافه ها عنوان کرد و گفت: طلاب و روحانیون تلاش داشته باشند خود در رأس هیئات عزاداری باشند؛ البته این بدان معنا نیست که مسؤول هیئت شوند، بلکه می توانند با قرار گرفتن در کنار جوانان و عزادارن حسینی از بروز خرافات و بدعت ها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام نهیرات با بیان این که بیش از 100 نقطه تبلیغی مرکز فعالیت های طلاب مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه است، خاطرنشان ساخت: هم اکنون بیش از 130 طلبه در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 30 نفر ملبس و باقی نیز غیر معمم هستند.

مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه، با اشاره به تعطیطی درس و بحث طلبگی در این چند روز اخیر، گفت: به طور معمول همه طلاب مدرسه علمیه در عزاداری ها حضور دارند، اما تعدادی از آنان به صورت خود جوش و انفرادی به روستاهای اطراف شهرستان امیدیه رفته و فعالیت های تبلیغی انجام می دهند.

وی در پایان با بیان این که امام حسین(ع) بهترین و زیباترین الگو برای ترویج آموزه های دینی است، گفت: طلاب و روحانیان برای ارشاد و هدایت مردم باید از زیبایی ها و محاسن کلام اهل بیت(ع) استفاده کنند و در این راه تنها هدف خویش را قرب الی الله و ترویج اسلام ناب محمدی قرار دهند، که اگر اینگونه شد، به یقین زبان و کلام آنها تأثیر گذار و نگاهشان با نفوذ می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha