چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
12

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: کسانی که در جنگ عراق، لبنان و سوریه شهید می شوند از بزرگترین شهدای عصر ما هستند و این آوردگاه قطعا با پیروزی مسلمانان واقعی ختم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری شب گذشته در حرم حضرت معصومه(س) گفت: وقتی ظهور روی می دهد، روز پیروزی حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ آن حضرت بار هدایت عالم را در کربلا به عهده گرفتند، ولیّ خداوند پیروزی مطلق را در کربلا بدست آوردند و شیطان صدرصد شکست خورد.

وی گفت: این ویژگی بود که باعث شد ملائکه فوج فوج اجازه بگیرند و به کربلا بیایند تا در این آوردگاه در رکاب حضرت باشند.

رییس  فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: حضرت، روح ها را به سمتی بردند که برای ظهور و رجعت آماده شوند خداوند سیدالشهدا(ع) را امداد کرده است تا حضرت به پیروزی مطلق باطنی و ظاهری برسند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: دشمنان سعی کردند که به هر شکل ممکن کاروان حضرت را نیز نابود کنند، ولی این کاروان زنده ماند و این راه را ابدی و جاودان کرد.

وی گفت: قلوب به وسیله حضرت هدایت شده  و دست شیطان از دل و عقل اولیا و اهل بیت(ع) ودوستان اهل بیت(ع) کوتاه شده است ؛در روز قیامت روز غلبه مطلق حضرت سیدالشهدا(ع) است وبهشت و جهنم بین دوستان و دشمنان حضرت تقسیم می شود.

این استاد حوزه افزود: انسانی که در مقام محبت و رضا است، حجاب ها از رو به روی چشم او خارج شده و از مشاهده جمال الهی لذت می برد؛ این افراد چیزی جز جمال خداوند در این دنیا نمی بینند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: عوامل طبیعی در برابر دیدگان ما قرار دارد، ولی هیچ گاه نمی توانیم حجاب ها را کنار بزنیم و ربوبیت حضرت حق را مشاهده کنیم، تنها بزرگانی چون حضرت زینب (س)هستند که از ورای طبیعت حجاب ها را کنار زده و به مقامی از توحید رسیده است که عوامل ربوبی الهی و صنع الهی را دیده و بیان می دارند که «ما رایت الا جمیلا».

رییس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: در صحرای کربلا همه پلیدی ها با رهبری شیطان در مقابل امام که خلاصه تمام نیکی ها بودند قرار گرفتند.

وی افزود: تمام کرامات الهی در کربلا و سپاهیان امام حسین(ع) تجمیع شده بود و باطن صحرای کربلا بسیار باطن عظیمی است که در این باطن تمام کرامات و فضایل الهی جمع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: زمانی که یکی از ائمه(ع) به دنیا می آیند شیطان به جنودش می گوید که باید مراقب باشید و تمام برنامه های این ولی را از بین ببرید، زیرا آنها به این اندازه از ائمه اطهار(ع) ترس دارند.

وی گفت: کسانی که در جنگ عراق و لبنان و سوریه شهید می شوند از بزرگترین شهدای عصر ما هستند و این آوردگاه قطعا با پیروزی شیعیان ختم خواهد شد و روز به روز به اقتدار و عظمت این شهدا و اسلام ناب محمدی افزوده خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha