یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
رحماندوست

حوزه/ عضوکمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حوزه های علمیه مترقی شیعی مهد و محفل آزادی و آزاد اندیشی و سرچشمه آن هستند.

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی پس ازبازدید ازغرفه خبرگزاری حوزه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که در محل مصلای بزرگ تهران در حال برگزاری است، درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه با مثبت ارزیابی کردن حضور رسانه حوزه درسلسله نمایشگاه های مطبوعات وبا اشاره به انتخاب شعارامسال نمایشگاه بیستم که "رسانه ، آزادی مسئولانه" عنوان شده است، گفت: بالاترین درجه آزادی درحوزه های علمیه مشهود است چرا که کرسی های آزاد اندیشی مد نظرمقام معظم رهبری که چند سال است معظم له برآن تاکید دارند و هنوزدر دانشگاه ها پیاده نشده، سالیان سال است که درحوزه های علمیه اجرا می شود.

وی ادامه داد:اگرنگاهی به درس ها و تقریرات مراجع عظام بیاندازید،خواهید دید که درحوزه های علمیه استاد از شاگرد و شاگرد از استاد درمباحث مختلف علمی انتقاد کرده و حتی دربسیاری موارد اساتید نیز مراجع خود را آزادانه مورد نقد علمی قرار داده و درمباحث مختلف بحث می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که کرسی های آزاد اندیشی حوزه ها کاملا علمی و با آزادی بیان کامل اساتید و طلاب برپا می شود تصریح کرد: این امر دردانشگاه ها هنوز عملیاتی نشده است چراکه دانشگاه ها کشش مطلوب برای اجرایی نمودن آن را ندارند اما حوزه ها تنها جایی در دنیا هستند که این آزادی در مباحث علمی درآنها سالیان متمادی استمرار دارد.

رحماندوست اظهارداشت: من خودم سالهای زیادی ازعمرم را طلبگی نموده و از نزدیک با این آزادی ها آشنا هستم ومعتقدم انتظارعمومی دربیان عقاید، طرح مباحث، نظرات کارشناسی و نقد آزادانه در حوزه های علمیه ما برآورده شده و در دنیا بی نظیراست.

 گفتنی است دراین بازدید رحماندوست و هیئت همراه درجریان روند فعالیت های خبرگزاری حوزه قرار گرفته و گزارشی مختصرازفعالیت های خبری حوزه به ایشان ارائه شد. 313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha