دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
محمد باقری بنابی

حوزه/ هرچند برخی رسانه ها از شعار زیبای آزادی در کمرنگ کردن ارزش های دینی سوء استفاده می کنند، اما غالب جامعه مطبوعاتی دغدغه دین و ارزش های دینی را دارند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری «حوزه» در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: حوزه علمیه نماد دین داری در جهان است، لذا خبرگزاری حوزه، روزنامه ها و سایت های دینی می بایست با بهره مندی از قرآن و روایات، شاخص آزادی مسئولانه را برای مطبوعات کشور تبیین نمایند.

وی ادامه داد: هرچند برخی رسانه ها از شعار زیبای آزادی در کمرنگ کردن ارزش های دینی سوء استفاده می کنند، اما غالب جامعه مطبوعاتی ما دغدغه دین و ارزش های دینی را دارند و امیدواریم دولت رسانه هایی که پیگیر نقاط قوت و ضعف جامعه اعم از سیاست اقتصاد، فرهنگ و مباحث دیگر هستند را حمایت نماید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: رسانه حوزه در بین همه رسانه ها باید سرآمد اخلاق مداری و نگاه دلسوزانه به تبیین مسایل دین و سیاست، بدون درنظر گرفتن مرز بندی های سیاسی باشد.

وی با انتقاد از عدم پشتیبانی از رسانه هایی که نگاه حزبی و سیاسی به مسایل ندارند و دغدغه مندانه به طرح مسایل دینی می پردازند، گفت: مسئولان فرهنگی و قانونگذاران مجلس باید از رسانه هایی که در صدد ترویج ارزش ها و اخلاق هستند، حمایت کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی خاطرنشان کرد: معنایی ندارد که خبرگزاری هایی مطرحی که با برند سیاست و فرهنگ در کشور فعالیت می کنند بزرگترین غرفه ها را به خود اختصاص دهند و خبرگزاری هایی که پشتوانه مالی زیادی ندارند، ولی دلسوزانه به طرح مسایل دینی و چالش های اساسی در جامعه می پردازند از کمترین حمایت ها در این گونه مکان ها بهره مند باشد.

وی افزود: به نظر می رسد مسئولان حوزه و وزارت ارشاد باید در قالب نشست های تخصصی، نقاط قوت و ضعف عدم و رعایت ازادی مسوولانه در مطبوعات را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha