یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
لاکانی

امر به معروف از وظایف اصلی مسلمانان است وهر فرد مسلمان مکلف است که با عمل به واجبات دین اسلام و نهی دیگران از ارتکاب به اعمال حرام از طریق تذکر لسانی، گامی اساسی در اصلاح جامعه اسلامی بردارد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان با تاکید بر ضرورت احیای امر به معروف ونهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف از واجبات دین  اسلام  است  و خداوند متعال  با بیان آن در سوره های مختلف و هم تراز قرار دادن آن با نماز و زکات، به اهمیت بالای فریضه الهی اشاره و  وجوب  اجرای آن در جامعه اسلامی را نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با اشاره  به این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اصلاح هر جامعه ای است، افزود: امر به معروف  از وظایف اصلی مسلمانان است وهر فرد مسلمان مکلف است که با عمل به واجبات دین اسلام و نهی دیگران  از ارتکاب به اعمال حرام از طریق تذکر لسانی، گامی اساسی در اصلاح جامعه اسلامی  بردارد.

وی ادامه داد: این فریضه که همان امر به دین مداری و رعایت حدود و ثغور دین  است، باعث تعالی اخلاق جامعه می شود و به تبع آن جامعه عاری از هرگونه معضل و مشکل می‌گردد. 

مدیر حوزه علمیه گیلان با تاکید بر این که هدف اصلی حرکت  امام حسین (ع)به سرزمین کربلا و وقوع  واقعه عظیم عاشورا در راستای تحقق فریضه امر به معروف ونهی از منکر   بوده  است، تصریح کرد: یاران با وفای سید و سالار شهیدان، با بصیرت دینی و شناخت،  به ولی  زمان خود  لبیک گفتند و خون پاک خود را در جهت اصلاح امت اسلامی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی  فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با اشاره به شرایط امر به معروف، یادآور شد: طبق فرمایش  مقام معظم رهبری، اجرای امر به معروف، دارای دو مرحله می باشد. تذکر لسانی متوجه همه آحاد جامعه است و همگان باید در اجرای آن بکوشند، اما مرحله یدی و یا برخورد به عهده حاکمیت است و دیگران نباید به آن وارد شوند.

وی همچنین  به اهمیت آموزش و نهادینه کردن شرایط  امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه  اشاره کرد وگفت : دستگاه ها و متولیان فرهنگی باید شیوه های صحیح امر به معروف را آموزش دهند تا شاهد  شکوفایی اخلاق و جلوگیری از هرگونه آسیب درجامعه باشیم .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha