پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز مسجدالاقصی در معرض تخریب است و کودکان و زنان فلسطینی کشتار می شوند، اما تکفیری ها می خواهند اسلام هراسی را ترویج نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دومین روز کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با تقدیر و تشکر از آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله العظمی سبحانی برای برگزاری چنین کنگره علمی در جهان اسلام، اظهار داشت: آیا تهدیدی بزرگ تر از این است که عده ای بر اساس اندیشه ای غلط از اسلام سایر مسلمانان را متهم به خروج از دین کنند و خون و ناموس و اموال آن ها را مباح دانسته و اتحاد مسالمت آمیز اسلام را خدشه دار کنند؟.  

چهره صلح و رحمت اسلام توسط تکفیری ها خدشه دار شده

وی با بیان اینکه مصیبتی بالاتر از این نیست که چهره صلح و مهربانی و رحمت اسلام توسط تکفیری ها خدشه دار شده است، تصریح کرد: امروز دنیا به جای جذب بشریت به اسلام از سوی تکفیری ها با چهره خشن معرفی شده است. 

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که قرآن کریم اسلام را دینی مصلح و مسالمت آمیز معرفی کرده است، گفت: اگر اسلام در زمان جهاد بر برخورد تند با دشمنان تاکید می کند بر خود امت مسلمین به مهربانی تاکید دارد و هرکس شهادتین بگوید مسلمان دانسته می شود و این مورد اجماع تمام مذاهب است.       

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه صرف ذکر شهادتین مستوجب حفظ حرمت و اموال و دارایی و ناموس و خون مسلمین می شود، ابراز داشت: سوال اصلی که مطرح می باشد این است که چرا، کسانی که دچار تندروی و تکفیر شده اند به جای این که به اسلام خدمت کنند دیگران را تکفیر می شمارند. 

وی تصریح کرد: پاسخ سوال این است جریان های تکفیری که اکثریت امت اسلام را کافر می دانند اسلام را به درستی نشناخته و دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه تحجر فکری را یکی از عوامل تکفیری ها در  کافر دانستن اکثریت مسلمانان دانست و گفت: عدم توجه به متون اسلامی موجود در کتاب های ما موجب این مسئله شده است؛ چرا که پایبندی به یک متن بدون توجه به متون فقهی و روایی دیگر نمی تواند موجب صدور حکم گردد.  

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه این مسئله موجب شده تا تکفیری ها فقط به چند آیه متمسک شوند و به سایرآیات قرآن کریم مراجعه نکنند.

امام جمعه قم  بیان داشت: تکفیری ها بر اساس فکر غلط دیگران را کافر و گمراه می دانند و سر آن ها را از گردن جدا می کنند و روز به روز آبروی مومنان را خدشه دار می کنند و در نهایت فقط خودشان را بر حق می دانند و حاضر نیستند با افکار دیگر آشنا شوند و گفت وگو نمایند.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به این که تکفیر ابزار استکبار شده است، گفت: امروز مسجدالاقصی در معرض تخریب است و کودکان و زنان فلسطینی کشتار می شوند، اما این ها می خواهند اسلام هراسی را ترویج نمایند. 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بدون تردید حضور تکفیری ها در جهان اسلام دامنه اسلام هراسی را گسترش داده است، ابراز داشت: همچنین تبعیض ها علیه مسلمین و اقدامات سرکوبگرایان را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه تکفیری ها به دنبال فتنه گری و تشتت در جوامع اسلام هستند، گفت: این مسئله همچنین زمینه رخنه غربی ها را در امت اسلامی افزایش می دهد و توجه اسلام را از مسائل اصلی باز می دارد.

تعامل  تکفیری ها به جای مبارزه با دشمنان اسلام

مدیر حوزه های علمیه  با بیان اینکه تکفیری ها به جای مبارزه با دشمنان اسلام با آن ها تعامل دارند، ابراز داشت: باید به اقدامات فرهنگی بپردازیم که  برعهده علمای اسلام می باشد. 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اگر علما به روشن گری نپردازند، دامنه تکفیری ها گسترش می یابد و نسل جوان مسلمان دچار ویروس مهلک خواهند شد، تصریح کرد: جامعه را باید از نقشه های دشمنان آگاه کنیم و همچنین باید فتواهای صریح و شفاف در خصوص حرام بودن رویه تکفیر تدوین شود. 

انتهای پیام/313 /33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha