پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
قادری پاوه

حوزه/ امام جمعه اهل سنت پاوه با بیان این که علما جوانان اهل سنت را بیدار کنند گفت: ایجاد تفرقه در امت اسلامی، فروش تسلیحات و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل از اهداف ایجاد داعش و گروه های تکفیری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ملاقادر قادری صبح امروز در دومین روز کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار داشت: اسلام دینی معتدل و میانه و صلح است و از خون ریزی و تکفیر به دور می باشد. 

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره در تاثیر صلح مسلمیت نقش موثری دارد، ابراز داشت: علما پس از اتمام این کنگره به مبارزه با توجیهات غلط از دین بپردازند و جوانان اهل سنت را بیدار کنند.    

امام جمعه اهل سنت پاوه با اشاره به اینکه امروز متاسفانه اهل سنت در قالب داعش با مردم عراق می جنگند، گفت: ما علمای اهل سنت باید پاسخگو باشیم چرا که این جوانان در مساجد ما پرورش یافته اند.

ملاقادر قادری با بیان اینکه داعش با خوف و ارعاب و افراط وارد عراق شده است، ابراز داشت: این کنگره ها و تریبون های نماز جمعه می تواند  در افشای ماهیت داعش تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه داعش از پنج ماه گذشته ایجاد نشده است، اظهار داشت: روزی که مسلمین هزینه لشکرکشی آمریکا به منطقه را پرداختند، داعش را درست کردند.

امام جمعه اهل سنت پاوه با بیان اینکه امروز حاصل نتایج و تاثیرات حملات آمریکا به افغانستان و عراق را مشاهده می کنیم، ابراز داشت: داعش تمام شدنی است، چرا که  گروه های تندرو به سرعت حذف می شوند، اما فکر آن ها باقی می ماند و آمریکا و اسرائیل به داعش سازی خواهند پرداخت. 

ملاقادر قادری با اشاره به این که آمریکایی ها هنوز نتوانسته اند منطقه کوبانی را آزاد کنند، گفت: این مسئله نشان می دهد آمریکا به دنبال مبارزه با داعش نیست. 

وی با تاکید بر این که استکبار با ایجاد داعش به دنبال اسلام هراسی است، ابراز داشت: بعد از ظهور بیداری اسلامی آمریکا به این نتیجه رسید داعش را ایجاد کند تا بیداری اسلامی را منحرف کند اما کور خوانده است.  

امام جمعه اهل سنت پاوه تصریح کرد: ایجاد تفرقه در امت اسلامی، فروش تسلیحات و ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل از دیگر اهداف ایجاد داعش و گروه های تکفیری است.

ملاقادر قادری در پایان خاطرنشان کرد: 35 سال است که اهل تسنن و تشیع ایران آرام ترین و امن ترین کشور منطقه خاورمیانه و آسیا است که این مسئله حاصل عقلانیت روحانیت اهل تشیع و تسنن، رهبری متحد و حضور پرشور مردم در صحنه ها می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha