پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 339993
۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
داعش

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام گفت: کنگره جهانی فرقه های تکفیری با رویکرد تقریب مذاهب، فرهنگی، سیاسی داخلی و بین المللی و منطقه ای برگزار می شود تا علمای جهان اسلام با دست باز در مقابل گروه های تکفیری و داعش بیاستند.

سید ابراهیم ربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت برگزاری «کنگره بین‌المللی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» توسط دو تن از مراجع عظام تقلید اظهارداشت: حضور علمای مذاهب مختلف اسلامی در کنار هم و بررسی مشکلات جهان اسلام، دارای اهمیت و تأثیرگذاری فراوان است.

وی داعش را برخاسته از تفکرات صهیونیستی معرفی کرد و گفت: برگزاری کنگره ضد تکفیری، یکی از مهم ترین مسائلی است که باید همگان به آن توجه داشته باشند، چراکه همه مسلمانان درگیر این مسئله هستند. در حال حاضر همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی ، ایران، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان مورد تهاجم اعمال خشونت بار فرقه های تکفیری تروریستی آنها هستند.

ربانی این کنگره را در جهان اسلام و دیدگاه بشریت اثر گذار دانست و ادامه داد: دشمنان نظام و شیعه، در صدد هستند تا با پرورش و رشد گروه های تکفیری داعش و القاعده، اختلاف شیعه و سنی را برانگیزند ولی با بصیرت و دور اندیشی مراجع شیعه این فتنه خنثی شد و یکی از نتایج این جلسه تایید همه علمای جهان اسلام، به همگرایی شیعه و سنی با محوریت توحید و قبله و پیامبر واحد هستند.

وی تصریح کرد: کنگره جهانی فرقه های تکفیری با رویکرد های تقریب مذاهب، فرهنگی، سیاسی داخلی و بین المللی و منطقه ای برگزار می شود تا علمای جهان اسلام با دست باز در مقابل گروه های تکفیری و داعش بیاستند.

این استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام در پایان با بیان اینکه نتایج این نشست باید به صورت جدی پی گیری شود تاکید کرد: برگزاری این کنگره فرصت های فراوانی را به وجود خواهد آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، و نتایج کمیسیون های مورد بحث را پی گیری کرده تا به نتایج و اهداف والای خود برسد.

انتهای پیام 16/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha