سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قرآن

مراسم افتتاحیه کانون قرآن و عترت دانش پژوهان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، این مراسم، شب گذشته با حضور حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین و رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان، سید ابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعضاء کانون و جمعی از  دانش پژوهان غیرایرانی، در حسینیه شهید آوینی برگزار شد.

تلاوت مجلسی قرآن مجید توسط قاری ممتاز قزوین جواد رفعتی، اجرای برنامه توسط بانوان نوجوان حافظ قرآن و تقدیر از فعالین فرهنگی غیرایرانی از جمله برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در سخنانی بیان کرد: وحدت و اتحاد مسلمانان عالم تنها در پرتو عمل به قرآن و آموزه های قرآنی و چنگ زدن به ریسمان الهی به دست می آید.

وی افزود: اگر مسلمانان قرآن را محور عمل و زندگی خود قرار دهند، دچار مشکل نخواهند شد و با این کار دیگر اختلافی بین شیعه و سنی هم باقی نمی ماند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام مهدی محمودی، کارشناس فرهنگی دفتر نهاد رهبری درانشگاه امام خمینی(ره) گفت: با توجه به حضور دانش پژوهان غیرایرانی در  دانشگاه از کشورهای مختلف، فعالیت های فرهنگی با اولویت برنامه های دینی و مذهبی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha