سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
جوادی

حوزه/حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: کسانی که امروز دم از دموکراسی می‌زنند از بس آدم کشته‌اند خسته شده‌اند و همه آن‌ها دستشان روی ماشه اتم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید شامگاه پنج‌شنبه در دیدار رئیس دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به این دلیل که امام (ره) آن را تأیید کردند و نام اسلامی را همراه دارد باید واقعاً اسلامی نیز باشد گفتند: ساخت نمازخانه و داشتن نام اسلامی، دانشگاه را اسلامی نمی‌کند.

دانش دینی نباشد دانشگاه دینی نخواهیم داشت

ایشان بیان کردند: اگر دانش اسلامی باشد دانشگاه اسلامی می‌شود و داشتن نمازخانه و تفکیک جنسیتی نمی‌تواند به تنهایی دانشگاه را اسلامی کند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که حرف اول دانشگاه را دانش می‌زند و اگر اسلامی بود دانشگاه اسلامی می‌شود گفتند: وقتی دانش دینی نباشد دانشگاه دینی نخواهیم داشت.

ایشان با بیان این که علم دینی ‌داریم یا نداریم یک مسئله است و این که این موضوع به کدام علم مربوط است، مسئله دیگری است تصریح کردند: محققان وقتی می‌توانند پاسخ صحیحی به یک مسئله دهند که صورت مسئله را خوب تحلیل کرده باشد و اگر صورت مسئله حل شود، این مسئله دیگر در عالم تافته جدا بافته نیست.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به این که اگر صورت مسئله را بفهمیم از هر طرف می‌توانیم آن را حل کنیم عنوان کردند: اگر می بینیم محققان در حل یک مسئله به انحراف رفته‌اند به این دلیل است که صورت مسئله را نفهمیده‌اند.

ایشان با بیان این که صورت مسئله دینی بودن یا نبودن علم را باید فیلسوف‌ها تحلیل کنند ابراز داشتند: اگر فیلسوفی که وارد جهان‌بینی شده است خدا را انکار کند دو نوع سمپاشی کرده است یعنی هم خود را به الحاد کشانده است و هم علوم را غیردینی کرده است.

این مرجع تقلید مطرح کردند: اگر فیلسوف به راه کج نرفته باشد و ثابت کند که خدا هست این فلسفه و این فیلسوف دو رهاورد دارد، اول خودش را نورانی می‌کند و دوم این که همه علوم را الهی می‌داند.

ایشان با بیان این که کار دانشگاه این است که بیان کند جهان چگونه به وجود آمده است تصریح کردند: اگر فلسفه الهی کار خود را انجام دهد فیزیک‌دان نیز گوشه‌ای از کار خدا را بحث می‌کند و شیمی‌دان نیز به گوشه‌ای دیگر می‌پردازد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادامه دادند: این معنا اگر برای دانشگاه‌ها تبیین شود فضای دانشگاه‌ها معطر می‌شود.

ایشان بیان کردند: نام امام و رهبری در تأیید و کمک به مسئله است ولی کار اساسی این است که دانشگاه‌ها در چارچوبی مناسب سامان ببینند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کردند: امور دینی کاری است که مربوط به کار خداست و در جهان کاری که مربوط به خدا نباشد وجود ندارد و کاری که استاد در دانشگاه انجام می‌دهد باید چنین چیزی باشد.

ایشان با بیان این که بسیاری از جوان‌ها که به جبهه‌ها رفتند دارای پرچم ائمه(ع) و حضرت زهرا(س) بودند گفتند: پرچم سه رنگ ایران نمی‌تواند خود را به تنهایی حفظ کند ولی پرچم یا علی(ع) و یا حسین(ع) هم او را و هم خود را حفظ می‌کند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی اظهار کردند: این پرچم سه رنگ در جنگ‌های جهانی و کودتای 28خرداد کاری از پیش نبرد و شعار مردم در این روز در عرض 4 ساعت تغییر کرد.

ایشان ابراز داشتند: در 16 شهریور که جوان‌ها پرچم یا زهرا (ع) داشتند بعد از شهادت مردم نیز شعارشان تغییر نکرد و روزهای بعد نیز شعار مرگ بر شاه می‌دادند.

این مرجع تقلید با اشاره به میلیون‌ها انسانی که جنگ‌های جهانی کشته شدند افزودند: کسانی که امروز دم از دموکراسی می‌زنند از بس آدم کشته‌اند خسته شده‌اند و همه آن‌ها دستشان روی ماشه اتم است.

انتهای پیام

                             

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha