سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان گفت: زائران باید بدانند در طول سفر هر رفتار و گفتاری داشته باشند به نام اسلام و تشیع ثبت می شود، لذا باید در همه مسائل به این نکته توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار اعضای کمیته های ستاد فرهنگی اربعین استان، بر لزوم توجه ویژه به آموزش آداب زیارت به زائران تأکید کرد و گفت: زمانی که یک زائر با فرهنگ و آداب زیارت صحیح آشنا شود، به عنوان سفیر مذهب تشیع در هر نقطه از جهان، الگوی یک مسلمان واقعی را ارائه می دهد و از این طریق دیگران را به اسلام جعفری دعوت می کند.

وی تصریح کرد: زائران باید بدانند در طول سفر هر رفتار و گفتاری داشته باشند به نام اسلام و تشیع ثبت می شود، لذا باید در همه مسائل به این نکته توجه داشته باشند. برخی از زوار با صدای بلند دعا می خوانند و گریه می کنند و با این کار علاوه بر ایجاد مزاحمت برای دیگران، حال و هوای معنوی موجود را از بین می برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای ستاد فرهنگی اربعین گفت: سعی کنید کمک های خیرین را در مواردی مصرف کنید، که افراد توان تأمین آن را نداشته باشند و خرید وسایل ضروری مورد نیاز را به زائران واگذار کنید.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تاکید کرد: در زیارت عتبات عالیات باید همچون حج از قبل جزواتی در اختیار زائران قرار گیرد و کلیه لوازم و نکاتی که باید زائر از آن مطلع باشد در آن جزوه آورده شود.

وی در خصوص کمک های خیرین به این ستاد گفت: مردم اصفهان در انجام امور خیر بسیار فعالن هستند و گاهی آنچنان در کارهای خیر ورود پیدا می کنند که همگان را متحیر می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: هر کجا نام اهل بیت (علیهم السلام) و امام حسین (علیه السلام) به میان می آید مردم و خیرین اصفهان از دل و جان کمک می کنند و این موضوع در دهه فاطمیه و محرم و صفر در سطح شهر بسیار مشهود است.

حجت الاسلام حاج ابراهیمی، قائم مقام ستاد فرهنگی اربعین کشور نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: ستاد دائمی اربعین برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی ایران در عراق با همکاری نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری هفته گذشته راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این ستاد به تأکید رهبر معظم انقلاب و دستور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شده است تا کار ساماندهی، هماهنگی و جهت دهی فرهنگی این برنامه پر شور را دنبال کند.

قائم مقام ستاد فرهنگی اربعین کشور با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی در طول مسیرهای منتهی ایران به عراق، در ایام اربعین فعالیت می کنند، افزود: در جلسات مختلف به آسیب شناسی برنامه اربعین پرداختیم و جنس فعالیت های فرهنگی را از آن ها استخراج کرده و بر اساس نیاز برنامه ها و محموله هایی را پیش بینی کردیم.

وی یادآور شد: جنس اربعین مردمی است لذا همه تلاش ما این است که با کمک خود مردم و خیرین در استان ها امور فرهنگی را ساماندهی و برنامه ریزی کنیم.

محمد رضا کجانی، مدیر عامل موسسه خیریه امام محمد باقر (علیه السلام) اصفهان نیز به ارائه گزارشی از همکاری خیرین اصفهان در ستاد فرهنگی اربعین پرداخت و گفت: روز 5 شنبه، گرهمایی با حضور بالغ بر 3 هزار نفر از زائران اربعین، در گلستان شهدای اصفهان جمع گردهم می آیند و برنامه چاوشی خوانی اجرا می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha