جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نور

حوزه/ نرم افزار دو زبانه مجموعه آثار آیت الله احمداهتمام(ره) به همت مرکز نور در قم تولید شد.

مدیر بخش تولید مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این نرم افزار با نام لاتین نام Writings of Ayatollah Ahmad Ehtemam  حاوی متن 3 عنوان کتاب در 7 جلد از آثار آیت الله احمد اهتمام (ره) به زبان فارسی و عربی در موضوعاتی از جمله  فقهی، فلسفه نماز، احکام بهداشتی اسلام می باشد.

سید مهدی هاشمی افزود: حکمت ها و اسرار علمی احکام بهداشتی اسلام (فلسفه احکام 1)، حکمت ها و اسرار نماز (فلسفه احکام 2)، وسایل العباد فی یوم التناد (الفقه الإجمالی علی مذهب أهل البیت(علیهم السلام) در 5 جلد؛ بررسی همه ابواب فقه شیعه در 4 جلد و کتاب الحج در یک جلد مجزا) از جمله کتب موجود این نرم افزار می باشند.

وی با اشاره به دیگر امکانات این نرم افزار فاخر گفت: "ارائه نسخه خطی کتاب «وسایل العباد فی یوم التناد» به صورت تصویری"، " جستجو به روش‌هاي گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست كتاب‌های برنامه"، " شخصیت‌شناسی آیت الله احمد اهتمام و اطلاعاتی چند درباره كتب برنامه"، " متن قرآن كريم به همراه ترجمه و امكان جستجو در آيات" از جمله دیگر امکانات این مجموعه آثار می باشد.

هاشمی ادامه داد: ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ريشه و مشتق کلمات، يادداشت ‌برداری، ذخيره‌سازی، ويرايش و چاپ متن از قابلیت های نرم افزار مجموعه آثار آیت الله اهتمام می باشند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha