جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
صافی - عارف

حوزه / حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: راه مستقیم، همان راه اسلام و اهل بیت علیهم السلام است و برای رسیدن به این راه و دست یابی به حیات جاودان باید هوای نفس را کنار گذاشت. اگر مسئولان یک جامعه هواي نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز دردیدار دکتر عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  که در بیت  معظم له برگزارشد، با اشاره به اهداف والای مسئولان جامعه اسلامی اظهارداشتند: باید فرصت هايي که برای خدمت به اسلام و ملت مسلمان برای انسان پیش می آید را غنيمت دانست و لو این فرصت محدود باشد. مهمّ این است که انسان بتواند در راه خدا قدمي بردارد. اصلاً مقصد و هدف اصلی باید رضای خداوند متعال باشد.

ایشان در ادامه، ضمن اشاره به لزوم مجاهده با نفس مسئولان گفتند: دنیا محلّ گذر است و باید انسان آبرو و اعتبار خود را در راه مستقیم الهی خرج کند. راه مستقیم، همان راه اسلام و اهل بیت علیهم السلام است و برای رسیدن به این راه و دست یابی به حیات جاودان باید هوای نفس را کنار گذاشت. اگر مسئولان یک جامعه هواي نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می شود.

معظم له با اشاره به انتخابات سال 92 افزودند: کار مهمّی که شما انجام دادید، شایسته و مطلوب بود. آثار بعضی از کارها، برای جامعه زیاد است هر چند در ظاهر انسان موفق نباشد، اما اصل کار برای انسان موفقیت است. مهم آن است که انسان به وظیفه خود عمل کند.

این مرجع تقلیددر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود علمای بزرگ یزد، مانند آیات عظام مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، حاج سید محمد کاظم یزدی و حاج آقا شیخ غلامرضا یزدی اعلی الله مقامهم بیان داشتند: مردم يزد، مردمانی خوب، نجیب و خوش نام هستند و علمايي که داشتند همه اسباب افتخارند. زندگي این بزرگان براي همه درس است و باید آنها را به مردم بشناسانيم که رجالی الهی و در مسیر کسب رضایت خداوند بودند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان برای همه مسئولان و آقای دکتر عارف جهت خدمت بیشتر به اسلام و مسلمانان از خداوند متعال توفیق مسألت نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha