یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حیدری خوزستان

حوزه/ امروز در بین برخی حوزویان تحجرگرایی وجود دارد و امام خمینی(ره) علیه آن فریاد کشیده اند که نباید این مسایل وجود داشته باشد. در برخی دانشگاه ها نیز افرادی با افکار سکولار و غرب زده سبب دفع روحانیت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دیشب در نشست کاربردی راه های ارتقاء وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان این که تعبیر از وحدت همراهی و همدلی است، اظهار داشت: اساس نهضت امام خمینی(ره) بر پایه دو جناح حوزوی و دانشگاهی شکل گرفت؛ به طوری که اگر حوزویان و دانشگاهیان با یکدیگر وحدت نداشتند و امام را همراهی نمی کردند، اصل انقلاب شکل نمی گرفت.

امام جمعه موقت اهواز، مهمترین عامل حفظ و تداوم انقلاب را وحدت این دو قشر مهم جامعه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اگر تا به امروز میان عناصر حوزوی و دانشگاهی همدلی، همراهی و محبت متقابل وجود نداشت، به هیچ وجه امکان تداوم انقلاب وجود نداشت و امروز باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن، گفت: امروز استکبار جهانی  در قالب 1+5 با همه قوا در مقابل ملت ایران ایستاده و با تحمیل تحریم های گسترده، تهاجمات نرم فرهنگی را نیز از سالیان قبل آغاز کرده است، اما به برکت رهبری داهیانه امام خامنه ای و اتحاد بیش از پیش ملت به ویژه حوزه و دانشگاهیان، آب از آب تکان نخورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری از قشر دانشجو را سبب پیشرفت های عظیم علمی دانست و تصریح کرد: اگر حمایت های رهبر معظم انقلاب از قشر دانشجو نبود، امروز شتاب علمی آنها 11 برابر دیگر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته نمی شود.

وی با بیان این که چالش هایی سر راه وحدت حوزویان و دانشگاهیان قرار داشته و باید بصیرت داشت، اظهار داشت: هم اساتید دانشگاهی و هم حوزوی باید ضمن امیدواری به آینده، نسبت به چالش های موجود حساس بوده و در این راستا با برگزاری جلسات تستمر و مداوم، هم آسیب شناسی داشته و هم راه حل هایی برای برون از چالش ها ارایه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ، تحجر و غرب زدگی را از موانع اصلی وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: امروز در بین برخی از حوزویان تحجرگرایی وجود دارد که امام خمینی(ره) نسبت به آن فریاد کشیده اند که نباید این مسایل وجود داشته باشد. در برخی دانشگاه ها نیز افراد و افکار سکولار و غرب زده سبب دفع روحانیت می شوند.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، با بیان این که حوزه علمیه آماده هرگونه همکاری و تعامل با مسؤولان دانشگاه های سراسر استان است، تأکید کرد: کرسی های آزاد اندیشی نباید در دانشگاه ها زمین گیر شود؛ به همین دلیل ما از همین تریبون برای حضور در این کرسی ها اعلام آمادگی می کنیم و امیدواریم زمینه های وحدت حوزه و دانشگاه هرچه بیشتر فراهم شود

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha