یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: این مرکز طی سالهای اخیر علاوه بر برنامه های متعدد آموزشی، فرهنگی و مناسبتی موفق به انتشار بیش از صدها عنوان کتاب تخصصی با موضوع مهدویت و فلسفه انتظار منتشر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در حاشیه گردهمایی بزرگ دانشجویان و طلاب در مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»اظهارداشت: رسالت و هدف اصلی تاسیس این مرکز به صورت تخصصی تبیین و معرفی مقوله مهدویت، فلسفه انتظار، وظایف منتظران و هر مساله ای که به نوعی با امام عصر ارواحنا فداه مرتبط می باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این مرکز بر آن است که مهدویت، تهذیب شود؛ به عبارتی این تفکر را، از اوهام، خطاها و مطالب غیر علمی، دور کنیم. هم چنین تذهیب آن را نیز وظیفه خود می دانیم؛ به این معنی که به لحاظ بنیه ها و پایه های نظری و علمی، این تفکر را تقویت کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین  کلباسی تاکید کرد: این هدف ها، جز با آموزش و پژوهش میسر نیست و مبالغه نیست اگر بگوییم، فعال ترین پایگاه آموزشی و پژوهشی مهدویت در کشور، مرکز تخصصی مهدویت است، چه در بخش نشر که طی سالهای اخیر صدها عنوان کتاب به چاپ رسانده ایم و چه از لحاظ محصولات دیگر فرهنگی پژوهشی، مانند مجله، سایت های مختلف و نرم افزارهای مهدوی، که از جانب این مرکز تقدیم شده است.

وی ادامه داد: مسئله دیگر برگزاری سالیانه هزاران کلاس درس در تمامی نقاط کشور، در ارگانهای مختلف، چه حوزوی، چه دانشگاهی و چه در وزارت خانه ها، توسط فارق التحصیلان این مرکز است، در این خصوص ما در حوزه نقش موثری داشتیم و تقریبا در تمام مدارس، دوره های مهدویت برپا کرده ایم.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه بیان داشت: حاصل این حضور فعال مرجعیت علمی ما در عرصه مهدویت است که باعث شده، در حوزه ها، اگر کسی، مسئله ای در این رابطه داشته باشد، به ما معرفی شود. این مرجعیت علمی- تخصصی البته، نیاز به اثبات و ثبوت دارد. این ها به جهت پیوندی است که مرکز با حوزه علمیه و علمای عظیم الشان حفظ کرده است.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha