شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی

حوزه/ رئیس مراکز تخصصی حوزه های علمیه گفت: مرکزتخصصی مهدویت آمادۀ هرگونه همکاری در تدوین­کتاب­ درموضوعات دینی و تربیت مربیان پرورشی در سطوح مختلف آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری­ «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ­کلباسی در نشست دبیران مناطق پنجگانۀ ستاد همکاری های آموزش و پرورش که در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهارداشت: موضوع مهدویت از مباحث بسیار مهم آموزه های دینی است و جامعه به خصوص قشرجوان نیازمند­ مباحث مهدوی است.

رئیس مرکزتخصصی مهدویت افزود: مراکز و مؤسسات تخصصی در حوزه می­توانند نقش سازنده­ای در تربیت نسل جوان و با همکاری سایر­نهادی فرهنگی درکشور مانندآموزش و پرورش ایفاء­کنند؛ مرکزتخصصی مهدویت آمادۀ هرگونه همکاری در تدوین­کتاب­ درموضوعات دینی و تربیت مربیان پرورشی در سطوح مختلف آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی اظهار داشت: تربیت دینی بدون توجه به امام حیّ و زنده امکان پذیر نیست و زمانی تربیت، به جایگاه ­اصلی خود درجامعه می­رسد­که، نسل جوان با حضرت ولی عصر(ع)، ارتباط معنوی برقرار­کند و پیوند عمیق معرفتی شناختی با آن حضرت داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: هدف از­تربیت دینی در­جامعه و به خصوص در­آموزش و پرورش تبلیغ آموزه­های دینی، احیاء ارزشهای اسلامی به نسل جوان است.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا نصوری نیز در­سخنانی­گفت: مرکز تخصصی مهدویت طبق فرمایشات رهبرانقلاب و تحت اشراف استاد محسن قرائتی برای تبلیغ موضوع مهدویت و نشر و ترویج آن درجامعه تأسیس شده است.

وی ادامه داد: معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت فعالیت های بسیار خوبی در زمینۀ پژوهش موضوعات مهدوی، تربیت مبلِّغ مهدوی، جمع­آوری سؤالات دررابطه با مهدویت، پاسخ به پرسش­ها، رصد کردن شبهات مهدویت و پاسخ به شبهات، چاپ­کتاب در رابطه با مهدویت انجام داده است.

معاون تبلیغ و ارتباطات این مرکز  افزود: انتشار مجلۀ الکترونیک دوردانه (2 و 3) ویژۀ دبستان، چاپ مجلۀ سپیدۀ سحر، مجلۀ یلدا ویژۀ کودک، همایش های علمی و پژوهشی و حضور در مدارس آموزش و پرورش از دیگر فعالیت­های مرکز تخصصی مهدویت است.

حجت الاسلام نصوری گفت: آموزش­کوتاه مدت مهدویت و بلند مدت برای فرهنگیان، تولید برنامه­های رسانه­ای، برپایی نقد فیلم در مورد مهدویت و مدعیان دروغین مهدویت، مشارکت، مشاوره به ارگان و نهادها برای تولید برنامه در رابطه با مهدویت، نقد فرقه های ضاله وهابیت، بهائیت، آموزش کوتاه مدت ­در­رابطه با نقدفرقه های ­وهابیت، مهدویت و بهائیت در نقاط حساس پایتخت­کشور و تولید برخی نرم افزار­ها، ­مانند مشق و انتظار، نقد فیلم های هالیوود و تقویت 300 کانون مهدویت از دیگر فعالیت های معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت است.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha