سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار تعامل مسئولان با ائمه جمعه شد و گفت: نباید اختلاف نظر سیاسی موجب کینه و دشمنی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ائمه جمعه و فرمانداران آذربایجان‌شرقی که در محل بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن و دهه‌ فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم در این دهه مطالب مناسب مطرح شده و خدمات انقلاب اسلامی برای مردم تبین شود، تا آحاد جامعه بیش از پیش به نظام اسلامی خوشبین شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاثیرگذاری علما و حاکمان جامعه در فساد و صلاح جامعه اظهار کرد: الگوی جامعه، اکثرا علمای دینی هستند و در میان مردم نفوذ معنوی دارند، امراء نیز در میان مردم نفوذ دارند و یک مسئول اجرایی با سایر مردم متفاوت بوده و رفتار وی در جامعه تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این که ائمه جمعه در شهرها دارای تاثیر معنوی بوده و ذی نفوذ هستند، ابراز داشت: بر اساس حدیثی از نبی‌مکرم اسلام(ص) مدیران و ائمه جمعه در صلاح و فساد جامعه نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت وحدت و همدلی میان ائمه جمعه و مسئولان، گفت: در رأس نظام اسلامی، ولی فقیه قرار دارد که قابل مقایسه با نظام‌های دیگر نیست، بنابراین همه باید در خط ولایت حرکت کنند.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: ولایت فقیه عامل وحدت بخش، مردم، ائمه جمعه و مسئولان است و هیچ توجیهی برای تضاد و اختلاف وجود ندارد.

وی با بیان این که اختلاف نظر سیاسی نباید موجب کینه و دشمنی شود، گفت: در اکثر نقاط استان و در میان اکثریت مسئولان، نمایندگان و ائمه جمعه اختلاف چندانی وجود ندارد و در موارد حداقلی نیز باید با همدلی سعی در رفع اختلافات شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین خواستار تعامل فرمانداران با ائمه جمعه شد و گفت: فرمانداران به جایگاه معنوی ائمه جمعه توجه داشته باشند و در نمازهای جمعه حضور بیشتری داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری مناسب دولت و مجلس، تاکید کرد: نباید به بهانه اعتدال مومنین را کنار زد، بلکه باید سعی شود در مسئولیت های مختلف از افراد مومن، متخصص و انقلابی استفاده شود و افرادی که در فتنه 88 نقش داشته اند، بکارگیری نشوند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha