سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: در دهه فجر ما باید سنت های ارزشمندی که در انقلاب بوده را احیا سازیم و سنت های حسنه جدیدی را نیز ترویج دهیم. اگر در این عرصه وارد نشویم، دشمن بدعت ها را ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در نشست  اعضای ستاد بزرگرداشت دهه فجر استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد اظهار داشت: در هر سال، مراسم بزرگداشت دهه فجر، باید به عنوان ایام الله مورد توجه قرار گیرد  فرصتی باشد تا نگاهی به حواث آن موقع کنیم  و بدانیم از چه حوادث و خطراتی عبور کرده‌ایم.

وی افزود:. امسال مقام معظم رهبری بحث فرهنگ، اقتصاد، عزم ملی و مدیریت جهادی را تبیین کرده اند، از این رو لازم است این مطالبات در چنین ایام اللهی مطرح شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در برهه ای خاص احساس کردند شرق در حال فروپاشی است، از این رو هیئتی توسط حضرت آیت آلله  جوادی آملی به این منطقه اعزام کردند، امسال هم مقام معظم رهبری به غرب نگاه داشتند و این توجه در ایام 22 بهمن باید مدنظر باشد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب با نگاه عبادی و دینی خود، غرب را در حال فروپاشی می بینند، افزودند: علی رغم این که دشمن برای دور کردن مردم  از فطرت خداجو و حق جوی خود، تلاش می کند، رهبری این جامعه را مورد توجه قرار دادند و ولوله ای در جهان غرب ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به تبیین نکاتی درباره برگزاری هرچه با شکوه تر گرامیداشت دهه فجر پرداخت و گفت: همه استان ها و شهر ها در 22 بهمن در کنار نگاه کلی به این ایام دارای ویژگی های خاص خود نیز هستند که در این ایام باید به آنها توجه کرد.

وی ادامه داد: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و کل قم عش آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم است، باید از چنین ظرفیت هایی در دهه فجر استفاده حداکثری نمود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با ضروری دانستن توجه به نقش بانوان در پیروزی انقلاب ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در دهه فجر باید مورد توجه قرار گیرد، تجلیل  از خدمتگزاران نظام است. امروز سپاه از افتخارات نظام و نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که یک مرد شجاع از درون این دستگاه شجاع مانند سردار سلیمانی بر می خیزد و لرزه بر دشمنان می اندازد؛ که در این شرایط بی مهری هایی به آنها می شود؛ در این ایام باید از چنین نهادهایی حمایت کرد و بی مهری ها را جبران نمود.

وی در ادامه افزود: در دهه فجر ما باید سنت های ارزشمندی که در انقلاب بوده را احیا سازیم  و سنت های حسنه جدیدی را نیز ترویج دهیم. اگر در این عرصه وارد نشویم، دشمن بدعت ها را ایجاد می کند. این که در رسانه بیگانه بیان می کنند که در فلان روز دخترها و پسرها دور هم جمع شده و بر روی هم آب بپاشند، این را کوچک نبینید؛ این ها می خواهند حرمت ها را بشکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  گفت: یکی  از کارهایی که در دهه فجر باید انجام شود، حفظ همدلی و صفایی است که بین مسئولان وجود دارد. در قم طیف های سیاسی متنوعی قرار دارند ؛ ولی صمیمیت در میان مسئولان وجوددارد که باید این روحیه حفظ شود.

وی با تأکید براین که در این دهه باید کاری کنیم که خدمت مسئولان معرفی و نشان داده شود، تصریح کرد: از اوایل انقلاب وعده هایی به مردم داده شده است. باید خدماتی که در این مدت انجام شده برای مردم بازگو شود تا آنها به انقلاب خوشبین شوند.

شهدا و ایثاگران شناسنامه نظام اسلامی هستند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شهدا و ایثارگران را شناسنامه انقلاب معرفی کرد و گفت: حضور ایثارگران و کسانی که در انقلاب تلاش کرده اند، باید به مردم معرفی شوند. اینها افتخار ما و سند انقلاب ما هستند، شهدا و ایثاگران شناسنامه و لباس فرم نظام اسلامی هستند، از این رو ضمن حضور در منازلشان، مورد احترام ویژه و خاص قرار دهیم.

وی در پایان افزود: در دهه فجر باید «بی تفاوت ها» را جذب کنیم. کسانی که شبهه و ابهاماتی دارند، که در صورت پاسخ ندادن به سئوال آنها، موجب می شوددر جبهه دشمن قرار گیرند. همان مسئله که رهبری بر آن تأکید دارند و بر جذب حداکثری و دفع حداقلی تأکید می کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha