شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ در زمانی که مردم متوجه شدند سوسیالیست انسان‌ها را به سعادت نمی‌رساند، امام خمینی(ره) با آن پیام خود اثر بسیار بزرگی گذاشتند و در این زمان نیز مقام معظم رهبری که می‌بینند جوانان غربی سرخورده شده‌اند، آن‌ها را متوجه کردند که چگونه باید اقدام کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی اظهار کرد: مطالعه تاریخ و مشاهده اقدامات رهبران مذهبی در هر عصری ما را به اهمیت پیام رهبری آشنا می‌کند. 

وی بیان کرد: در تاریخ شاهد بودیم که زمانی سوسیالیست و مارکسیست جولان می‌داد و بین افکار بشری و تاخت‌وتاز می‌کرد و کشورهای اسلامی میدان یکه‌تازی آن‌ها شده بود.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات تصریح کرد: آرام آرام مردم متوجه شدند که سوسیالیست انسان‌ها را به سعادت نمی‌رساند و دوری از آن شروع شد، در این ایام بود که امام خمینی(ره) با آن پیام خود، اثر بسیار بزرگی را گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی چند مؤلفه را باید مورد توجه قرار دهیم، ابراز داشت: در کشورهای اروپایی که مخاطب این پیام نیز بودند، مدت‌ها افکار انسان گرایانه حاکم بود و امروز واقعیت آن برملا شده و حرکت 99 درصدی نیز ناشی از این بیداری بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم ادامه داد: مردم کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که از این آبشخور سیراب نخواهند شد، لذا نسبت با بسیاری از نظام‌های حاکم بر کشورهای اروپایی، سرخورده هستند و باید این سرخوردگی پاسخ داده شود.

وی مطرح کرد: مکتبی که به درستی می‌تواند سرخوردگی اروپایی‌ها را پاسخ بدهد مکتب اسلاممی باشد و به این دلیل است که انسان‌های بالفطره به آن گرایش پیدا می‌کنند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: قطعاً جریان‌های داعش و القائده از جانب سیستم های جاسوسی نظام سلطه به وجود آمده اند و با انجام کارهای تند و خشن و غیرعقلانی می‌خواهند مردم را از اسلام بازدارند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که مردم اروپایی از نظام‌های خود مأیوس شده و به سوی اسلام گرایش پیداکرده‌اند و از سوی دیگر نظام سلطه برای جلوگیری از گرایش مردم به اسلام دست به ایجاد گروه‌های تندرو زده، مقام معظم رهبری به عنوان کشتیبان دین به میدان آمدند و جوانان را متوجه کردند که چگونه باید اقدام کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگران هستند که تبلیغات گسترده روی اندیشه‌های جوانان تأثیر منفی گذارد آنها هم نتوانند حقایق را درک کنند، گفت: این پیام در زمان بسیار خوبی صادر شد و نتایج بسیار خوبی نیز در بر داشته است.

وی تاکید کرد: پیام رهبری نشان از بصیرت، موقعیت‌شناسی و حکمت ایشان دارد که این شرایط حساس را درک کردند و برای رفع نگرانی و متوجه کردن جوانان غربی به اسلام این پیام را دادند.

انتهای پیام313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha