یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اعرافی

حوزه / رئیس جامعة المصطفی، حوزه های علمیه را پرورش دهنده عالمان برجسته ای که هریک ستاره درخشانی بوده اند، دانسته و گفت: طلاب باید موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند تا بتوانند به قله های افتخار دست یابند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، امروز در جمع طلاب و روحانیون مجتمع آموزش عالی جامعة المصطفی واحد اصفهان، با تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که مبلغان برای انجام رسالت الهی خود، موانع و مشکلاتی را پیش رو دارند، اظهار داشت: هرفرد برای موفقیت باید به دو اصل توجه نماید، نخست آن که شناخت کافی و دقیقی از سرمایه‌ها و  نقاط قوت خویش داشته باشد و سپس از موانع و مشکلات پیش رو به خوبی آگاه باشد.

رئیس جامعة المصطفی با بیان این که طلاب و روحانیون باید برای رسیدن به قله های افتخار و موفقیت به این دو اصل توجه داشته باشند، افزود: حوزه های علمیه از جایگاه رفیع و تاریخ درخشانی برخوردارند و طلاب باید خود را به اقیانوس پاکی ها و فضیلت ها متصل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه های علمیه را پروش دهنده بزرگان دین و عالمان برجسته ای که هریک ستاره درخشانی بوده اند، دانسته و گفت: طلاب باید موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند تا بتوانند به قله های افتخار دست یابند.

وی در ادامه با اشاره به وجود چهار مانع در مسیر ابلاغ جهانی معارف اهل بیت(ع)، افزود:  نخستین مانع پیش روی مبلغان دینی در فضای بین الملل، موانع عمومی شامل هوا و هوس نفسانی و مطاع های شیطانی است.

رئیس جامعة المصطفی، موانع و سدهای در برابر ابلاغ رسالت الهی که از زمان عصر رنسانس ایجاد شده را دومین مانع پیش روی تبلیغ جهانی دین دانست و گفت: هر مبلغ بین المللی در انجام ماموریت خطیر خود قطعا با سلسله تفکرات مادی گرایانه، لیببرالیسم، سکولاریسم، لائیک و پوچ گرایانه مواجه می شود که باید بتواند با دلایل متقن و محکم با این تفکرات مقابله کرد و رسالت تبلیغی خود را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ادامه داد: با وجود هزاران رقیب باطل و محتواهای انحرافی و تشتت افکار و مکاتب و به تعبیری بازار شلوغ افکار و عقاید در جهان امروز، مبلغان دینی عرصه بین الملل باید از چنان قوت و استحکامی در علوم دینی برخوردار باشند که بتوانند اسلام را به خوبی تبلیغ و تبیین کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به یکی دیگر از موانع چهارگانه پیش‌روی مبلغان بین المللی اشاره کرد و گفت: سطح سوم موانع، سطحی است که  پس از رنسانس به وجود آمد و از آن به عصر مرزهای انتقال افکار و اندیشه ها یاد می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه، عدم آشنایی کامل مبلغان عرصه بین الملل با عصر انقلاب اسلامی را از دیگر مشکلات برشمرد و تاکید کرد: امروز آشنایی طلاب المصطفی با امام خمینی(ره) و ماهیت انقلاب اسلامی یک ضرورت است، امری که چنانچه محقق شود، منجر به پیروزی مبلغین خارج از کشور در برابر هر مکتب باطل ومنحرفی خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha