جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 343865
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
حجت‌الاسلام فخری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از برگزاری ۱۰۰ گفتمان دینی در موضوعات مختلف، طی سال جاری در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اعلام این خبر گفت: گفتمان های دینی با همکاری آموزش و پرورش وحوزه علمیه و با هدف پاسخگویی مناسب و علمی به شبهات دینی و ارتقاء بینش فکری اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان، در سطح مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: براساس نتایج ارزیابی ها و تحقیقات صورت گرفته، طرح گفتمان های دینی یکی از طرح های موفق در زمینه آگاه سازی جوانان و پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی است که با استقبال گسترده مخاطبان روبه رو شده و در حال حاضر نیز از بهترین راهکارهای مقابله با هجمه های تبلیغی دشمنان به شمار می آید.

 این مسئول فرهنگی موضوعاتی چون آسیب های اجتماعی ناشی از شبکه های ماهواره ای، حجاب و عفاف، اخلاق و معنویت، آسیب های اجتماعی، انقلاب اسلامی و وجه تمایز آن با سایر انقلاب ها، زمینه سازی تحقق جنبش های نرم افزاری، عرفان و نحله های انحرافی و مکاتب ضاله، مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی، راه های مقابله با اسلام ستیزی و ایران هراسی غرب، نقدی بر وهابیت را از موضوعات گفتمان های دینی برشمرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از تعداد 100 گفتمان دینی، ۸۰ نشست در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی استان برگزار شده و بقیه  نیز تا پایان سالجاری به ترتیب در حال برگزاری است.

 وی به نقش اساتید حوزه  در آسیب شناسی مسائل اعتقادی و دینی اشاره کرد و افزود: گفتمان های اساتید حوزه و دانشگاه  در این نشست ها ضمن سخنرانی در خصوص موضوعات مورد طرح، به سئوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ می دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha