جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام فخری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: جذب جوانان در مساجد از سوی روحانیت، موجب مصونیت از نقشه‌های فرهنگی دشمن و بصیرت افزایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد فخری، امروز در همایش بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهارداشت: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) به عنوان اولین فرد بنیانگذار مساجد در جوامع اسلامی هستند که مسجد قبا را براساس تقوای الهی بنا نمودند.

وی افزود: به تبعیت از آیین ارزشمند پیامبراکرم(ص) بنا نهادن مکان مسجد به‌عنوان محل عبادت و بیان دستورات الهی و همچنین تصمیم گیری های مهم گسترش و توسعه یافت، چنانکه امروز شاهد بالندگی و افزایش این مکان مقدس در سراسر دنیا هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: توجه و تأمل در تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی بیانگر نقش بی بدیل مساجد به عنوان محل تجمع دین‌داران و اقشار مختلف مردم با رهبریت و حضور قشر روحانیت است، چراکه امام(ره) می‌فرمایند: «انقلاب اسلامی ما از مسجد شروع شده» و این مهم نشان از اهمیت خانه خدا در تصمیمات سرنوشت ساز اجتماعی، دینی و سیاسی است.

وی، پویایی مساجد را رمز شکوفایی و رشد فرهنگ دینی در جوامع اسلامی عنوان کرد و افزود: کارهای فرهنگی، اجتماعی و دینی در کنار اعمال عبادی باید در مساجد و حضور فعال جوانان از رونق و شادابی برخوردار باشد، امام خمینی(ره) می فرمایند: «مسجد سنگر است»، ما باید این سنگرهای مقدس را حفظ کنیم و کارهای فرهنگی و دینی را با محوریت تبلیغ دین اسلام و شناساندن نقشه‌های فرهنگی دشمن به جامعه پیگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فخری، حضور روحانیون و مبلغین در شهرستان‌ها را مایه تقویت مساجد و فرهنگ دینی عنوان کرد و افزود: حضور مستمر و پررنگ روحانیون در کنار جوانان می‌تواند علاوه بر ارائه سبک زندگی اسلامی، جامعه و جوانان را بیمه کند.

*تجلیل از خبرنگار حوزه

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از فعالین حوزه فرهنگی، قرآنی و رسانه ای با اهدا لوح، تقدیر شد که خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تجلیل شدگان بود.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha