چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

امام جمعه ارومیه، تعیین شعار سال را موجب همگرایی ملت و دولت در انسجام عملی و رسیدن به اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران موثر و عملیاتی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، دیشب در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور قائم مقام وزیر کشور و معاون سیاسی در محل استانداری برگزار شد، اظهارداشت: تعیین شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی رهبر معظم انقلاب یقیناً دارای اهداف و تدابیر روشنی است که موجب همگرایی ملت و دولت در انسجام عملی و رسیدن به اهداف و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و اخوت از منظر آیات و روایات معصومین(ع) اذعان داشت: تاکیدات و اشارات آمده در متون دینی اسلام و امامان معصوم(ع) درباره همدلی، ایجاد برادری و اخوت در جامعه اسلامی وجود دارد که دارای مضامین و مفهوم متقن و موکد است.

نماینده و لی فقیه در استان آذربایجان غربی، با بیان روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: روزی معلی بن خنیس درباره حق برادری از امام صادق (ع) سوال کردند و ایشان فرمودند:« مسلمان نسبت به مسلمان دیگر هفت حق برادری و اخوت بر عهده دارد که آسانترین و اولین حق آن است که آنچه را که برای خود دوست می داری برای او هم دوست بدار و از آنچه که برای خویش بد می شماری و نمی پسندی برای او نیز مپسند ، سعی کن او را به خشم نیاوری و از خشمگین ساختن او اجتناب کن و سعی کن همواره رضایت برادر مومن ات را بدست آوری، برادر مومن را با مال، جان و زبانت یاری رسان.

وی در ادامه روایت از امام صادق(ع) افزود: برای رفیق مومن، چشم و راهنما باش و عیب اش را برایش بازگو کنی، تو سیراب و او تشنه نباشد، اگر تو خادم یا کمکی داری برای یاری رساندن به سوی او بگمار و همچنین دعوت او را اجابت ساخته و در تشییع جنازه اش حضور یاب.

این استاد حوزه، رعایت حقوق شرعی را از الزامات جامعه اسلامی دانست و افزود: توجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبری، کشور را در نیل به اهداف عالی نظام و ملت یاری می رساند.

علیرضا رادفر معاون سیاسی استاندار هم در ادامه این جلسه با تشریح وضعیت استانی خاطرنشان کرد: همرزی آذربایجان غربی با سه کشور و وجود 967 کیلومتر مرز مشترک همچنین زندگی مسالمت آمیز این استان را به رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب تبدیل کرده است.

وی انتخاب شعار سال از سوی رهبر فرزانه را نشان از هوشمندی و درایت دانست و افزود: همدلی و همزبانی ملت و دولت یک شعار راهبردی است که با ابتکار، هوشمندی و تدبیر در جهت رسیدن به آرمان های نظام و همدلی و همزبانی دو سویه میان دولت و ملت محقق می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha