شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام شکوری

حوزه/ امام جمعه خوی با تاکید بر ضرورت تلاش جدی برای رفع کمبود روحانی در شهرستان ها، گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نیازمند مبلغ و روحانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، امروز در جلسه ستاد زکات که با حضور اعضا و جمعی از پرداخت کنندگان زکات تشکیل شد، با قدردانی از فعالیت های سازنده این ستاد، اظهارداشت: پیشرفت و افزایش آمار پرداخت زکات نشان از آگاهی و رغبت بیش از پیش مردم نسبت به انجام امور دینی و فرامین الهی دارد و این مسئله با تبلیغ و اطلاع رسانی توانسته در خوی افزایش یابد.

وی با بیان این‌که فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات به عهده روحانیت و متولیان فرهنگی است، ابراز داشت: اگر مردم اعتقاد داشته باشند که زکات از فرایض الهی است، قطعاً انجام آن را همانند نماز بر خود واجب می‌دانند، لذا این فرهنگ سازی باید صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی و کمبود روحانی در بخش‌های مختلف شهری و روستای شهرستان خوی، تصریح کرد: در بخش "ایواوغلی" شهرستان خوی که دارای 23 روستا می باشد فقط در 2 روستای آن روحانی دائمی ساکن است بقیه روستاها خالی از روحانی هستند.

امام جمعه خوی تاکید کرد: بایستی برای حل مشکل روحانی اقدام‌های جدی صورت پذیرد، چراکه نبود روحانی به منزله غفلت از آسیب های دینی و اجتماعی است

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha