شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
1

حوزه/ ابن تیمیه از برجسته ترین مراجع فکری جنبش های وهابی از قرن ها پیش است که سند شرعی به آتش کشیدن خلبان اردنی را به داعشی ها ارائه کرده است و پدر معنوی داعش به شمار می رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهک داعش پس از به آتش کشیدن خلبان اردنی در جهت توجیه این اقدام وحشیانه خود به سخنی از ابن تیمیه استناد کردند که" اگر مثله کردن علنی آنها موجب دعوت به اسلام و منع دشمنی آنها باشد، این کار نیز جزء اقامه حدود و جهاد مشروع محسوب می شود".

این تیمیه از برجسته ترین مراجع فکری جنبش های وهابی از قرن ها پیش است که سند شرعی به آتش کشیدن خلبان اردنی را به داعشی ها ارائه کرده است تا برخی از اهالی رسانه نیز این فتوا را قابل تعمیم به سوزاندن هم بدانند.

نویسنده عراقی

نویسنده عراقی در این باره در گفتگو با پایگاه المسله عراقی می گوید: این جنایت فجیع در حق خلبان اردنی و جنایت بریدن سر سربازان عراقی دلیل محکمی است تا اهل سنت با استناد به آن تمام تالیفات ابن تیمیه را به آتش بکشند؛ چرا که خلبان اردنی با استناد به همین فتوای ابن تیمیه ناصبی تکفیری به این روش وحشیانه و فجیع کشته شد.

شیخ ابن تیمیه که برخی دوست دارند به او شیخ الاسلام نیز بگویند یکی از افراطی ترین شخصیت های اهل سنت و تندرو ترین آنها در تکفیر است که پدر معنوی تروریست ها به شمار می رود.

تایید دانشگاه عربستانی

جالب این است که کاربران فضای مجازی نیز در این زمینه به برخی مطالب منتشر شده از دانشگاه های عربستان با عنوان "التحریق بالنار" اشاره کرده اند که هنوز هم در پایگاه اینترنتی این دانشگاه ها موجود است و در آن آمده که اهل علم درباره سوزاندن انسان ها و هویت کسی که قرار است سوزانده شود اختلاف نظر دارند چه از دشمنان اسلام باشد و چه مسلمان گناهکار و سپس به مناقشه ابن حجر در این زمینه می پردازد که به حدیث پیامبر اشاره می کند که می فرماید: «سوزاندن فقط حق خداوند است» و المهلب در ذیل این حدیث گفته که این حدیث نمی تواند دال بر نهی از سوزاندن باشد.

موضع الازهر

اما دانشگاه الازهر در این زمینه موضعی قاطع داشت و شیخ احمد الطیب شیخ الازهر سوزاندن خلبان اردنی را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی و پلید دانست که توسط گروه شیطانی و تروریست داعش اجرا شد. وی ضمن ابراز اندوه شدید از این اقدام تروریستی گفت: مجازات قرآنی مرتکبان این جنایتکاران مفسد که با خدا و پیامبر سر جنگ دارند، این است که کشته شوند یا بر دار بروند و یا دست و پای آنها از جهت مخالف قطع شود. ایشان به این حدیث پیامبر نیز اشاره کرده که از مثله کردن دشمنان نهی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سسسس IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    ابن تیمیه احمق از روش قیاس استفاده کرده است قافل از آنکه قیاس از شیطان است. دانسته یا ندانسته کار غلطی را بنام قصاص تمام نکنید.! ما در اسلام سوزاندن حیوان زنده را هم نداریم چه رسد به انسان.! قصاص با قیاس خیلی متفاوت است. گاهی قصاص خودش مفسده است مشهور است که : دختری به قاضی شکایت کرد که این پسر مرا به زور "بوسیده" است حکم چیست؟ قاضی که مثل این احمق ها فکر می کرد گفت : حکمش قصاص است ! تو هم بگیر به زور او را ببوس !!!...