پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 344904
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
آیت الله آملی لاریجانی

رئیس قوه قضائیه گفت: دنیای غرب نمی تواندبا تصورات واهی خود از رعایت حقوق بشر، اعمال ناشایست خود را به مسلمانان تحمیل کند چرا که مسلمانان امروز بیدار و هوشیار بوده و نسبت به دسیسه های دشمنان آگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، آیت الله آملی لاریجانی امروز در دیدار حوزیان ، نخبگان، و دانشگاهیان استان لرستان که در سالن کنفرانس بانک صادرات خرم آباد برگزار شد گفت: امروز خیانت کار ترین ملت های زور گو و جهان ادعای رعایت حقوق بشر را دارند.

وی با اشاره به اینکه آثار زیانبار حملات موشکی این یاوه گویان در ملت های مظلوم فلسطین، عراق و لبنان بر سر مردم خسارت های جبران ناپذیری را پدید آورده  است افزود: امروز ابزاری ترین نحوه استفاده از حقوق بشر، با یک اختاپوس رسانه ای در دنیا پمپاژ می شود و همین موضوع متاسفانه باعث به وجود آمدن تضاد های فکری در رعایت حقوق بشر در سایر حکومت ها شده  است.

رئیس قوه قضائیه، با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران مبانی نظری، دینی و عملی حقوق بشر به خوبی و طبق مکتب الهی اجرا می شود گفت: در معارف دینی و سایر ادیان الهی هم به حفظ کرامت ذاتی انسان و رعایت حقوق او سفارشات ویژه ای شده است.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه  با اشاره به هتک حرمت نشریه فرانسوی به رسول گرامی(ص) گفت: هر گونه هتک حرمت به ارزش های اخلاقی که انسان را به سرمنزل کمال و سعادت رهنون می سازد تجاوز به رعایت حقوق بشر محسوب می شود چرا که جنبه روحانی و معنوی انسان جریحه  دار می شود

وی گفت: دشمنان اسلام و مدعیان دروغین حقوق بشر با این اهانت ها و سایر راهکار ها تهاجمی نمی توانند ذهن میلیارد ها مسلمان را مورد هجمه قرار دهند.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: دنیای غرب نمی تواندبا تصورات واهی خود از حقوق بشر، اعمال ناشایست خود را به مسلمانان تحمیل کند  چرا که مسلمانان امروز  بیدار و هوشیار بوده و نسبت به دسیسه های دشمنان آگاه هستند.

آیت الله آملی لاریجانی، با اشاره به اینکه حقوق بشر شامل بحث های دینی و فلسفی می شود، تصریح کرد: تمام ادیان الهی و فرستادگان خداوند متعال برای رسالت بزرگ خود که همان هدایت و کمال بشریت است ، آمده اند و این موضوع اهمیت رعایت حقوق بشر را دوچندان می کند.

وی در پایان گفت: امروز دشمنان اسلام از گسترش اسلام ناب محمدی در سایر بلاد ترس و نگرانی خاصی دارند و همین موضوع یکی از عوامل تجاوز آنها به رعایت حقوق بشر در دنیا محسوب می شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha