یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
شهدای روحانی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: انتخاب روزی به نام شهدای روحانی موجب می‌شود که ویژگی های اخلاقی و رفتاری آن‌ها را در جامعه تبیین کنیم تا سرمشقی برای جوانان ما باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به نامگذاری اول اسفند ماه به عنوان روز شهدای روحانی و حذف آن از تقویم رسمی کشور و  با بیان این که روحانیون در همه زمینه‌ها پیشگام هستند و در جنگ نیز این‌چنین بود اظهارداشتند: نقش روحانیون هدایت گرانه بوده است در جامعه و در جنگ معمولاً نقش هدایتگرانه داشتند و به خوبی این وظیفه را انجام دادند.

وی بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند، در عصر رسول اکرم(ص) پیشگامان در جنگ از نزدیکان پیامبر(ص) بودند و اولین شهدا نیز از این افراد بودند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: قبل از انقلاب و بعد ازآن،  شاهد بروز این رفتار از طرف روحانیون بودیم و شهدای بسیاری را به انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه باید روزی به نام روحانیون که همواره در جنگ پیشگام بودند تعیین شود گفت: شهدای روحانی حق بزرگی بر گردن جامعه دارند و برگزاری بزرگداشتی برای آن‌ها یکی راه‌های ایفای این نقش است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد تصریح کرد: انتخاب روزی به نام شهدای روحانی موجب می‌شود که خصوصیات و خلقیان آن‌ها را در جامعه تبیین کنیم تا سرمشقی برای جوانان ما باشند.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha