دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ برای معرفی نقش روحانیون در جبهه‌ها یک روز به نام روحانیون و جبهه و جنگ معرفی شود تا طلاب جوان و جوانان جامعه با نقش روحانیون بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نامگذاری اول اسفند به نام روز «شهدای روحانی»در تقویم رسمی کشور و حذف آن اظهارداشت: انبیا وظیفه گسترش دین را بر عهده داشتند و هم اکنون این نقش بر عهده روحانیون است  که  رسالت انبیا را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که گاهی منطقه تبلیغ روحانیون در بین مردم و روستاها است و گاهی به دلایل شرایط این وظیفه را باید در جبهه و جنگ ایفا کرد گفت: در جنگ تحمیلی همه اقشار جامعه در حد توانشان کمک می‌کردند و روحانیون نیز وظیفه خود را انجام می‌دادند و حتی در این راه پیشتاز نیز بودند.

مدیر مدرسه علوی قم با اشاره به اینکه حضور روحانیت و حرف‌هایی که در تشویق مردم داشتند برای حضور در جبهه‌ها بسیار موثر بود و باعث دلگرمی می‌شد گفت: گاهی تأثیر یک سخنرانی و حضور یک طلبه از بسیاری از نیروها و سلاح‌ها بیشتر بود و موفقیت‌های بسیاری بود که به دلیل حضور پررنگ آن‌ها حاصل می‌شد.

نقش روحانیون در جنگ به تصویر کشیده نمی‌شود

وی بیان کرد: شکی نیست که روحانیون در پیروزی‌ها و در ترغیب مردم نقش مهمی داشتند و شهدای بسیاری را تحویل داده‌اند؛ اما در خصوص نقش آن‌ها در جبهه کم لطفی‌هایی می‌شود و آنچنان که باید به تصویر کشیده نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی با بیان اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز بر این نقش روحانیون تاکید کرده‌اند گفت: پس از جنگ نیز حضور روحانیون در بین بسیجیان و حلقه‌های صالحین پررنگ بود و در بعد معرفتی و آشنا کردن بسیجیان با ولایت نقش مهمی دارند.

وی ابراز داشت: در همه جای دنیا رسم است که برای معرفی یک قشر و یا مجموعه‌ای که کارهای بزرگی انجام داده‌اند یک روز را به نام آن‌ها نام‌گذاری می‌کنند تا به نقش آن‌ها بیشتر توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: شهدای بزرگی مانند شهید محلاتی و شهید شاه‌آبادی در بین طلاب و روحانیون کارهای بزرگی انجام دادند و حتی طلبه‌هایی داشتیم که فرمانده بودند؛ ولی تلاشی برای معرفی آن‌ها به جوانان جامعه نمی‌شود.

وقتی نوبت دین می رسد سخن از بی پولی  می شود

وی عنوان کرد: حوزه، یک روز به نام روحانیون و جبهه و جنگ معرفی کند تا طلاب جوان و جوانان جامعه با نقش روحانیون در جبهه بیشتر آشنا شوند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با بیان اینکه دولت نیز باید در این موضوع ورود کند و یک روزی را به نام روحانیون معرفی کند گفت: متأسفانه برای برخی مسائل هزینه‌های بسیاری می‌شود و وقتی که به حوزه دین‌شناسی می‌رسیم کاری انجام نمی‌شود و سخن از بی‌پولی می‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha