شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 345721
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
صادقی اوقاف اصفهان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال 93 بیش از 1500 مبلغ و روحانی توسط اداره اوقاف امور خیریه استان اصفهان در مناسبت‌های مختلف به امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، امروز در نشست خبری خود با  خبرنگاران با اشاره به فعالیت های قرآنی و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار داشت: طرح حفظ قرآن کریم‏، اجرای طرح آرامش بهاری، سوگواری یاس نبوی و نشاط معنوی از جمله برنامه های اداره کل اوقاف استان اصفهان است که در مقاطع مختلف زمانی انجام می شود.

وی به طرح آرامش بهاری اشاره کرد و افزود: طرح آرامش بهاری در 313 بقعه، استان اصفهان اجرا می شود که سال گذشته استان اصفهان رتبه اول کشوری داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: ارائه  مشاوره خانواده، پاسخگویی به سوالات شرعی، مسابقه در قالب خیمه معرفت و مراسم تحویل سال از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری بود.

وی با اشاره به برنامه های  امسال از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 310 بقعه خبرداد و گفت: این طرح در ایام سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه استان اصفهان اجرا می شود.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: آموزش حفظ و قرائت قرآن و برگزاری برنامه های مسابقات قرآنی از جمله برنامه های قرآنی است که از سال 91 تاکنون برگزار شده و بیش از 50 هزار نفر در طرح حفظ قرآن شرکت کرده اند که این آمار تا پایان سال 94 به 80 هزار نفر می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون کتبی حفظ قرآن در روز جمعه، گفت: پیش بینی می شود 20 هزار نفر در مسابقات کتبی روز جمعه این هفته شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان رتبه دوم را در خصوص فعالیت حفظ قرآن داراست، تصریح کرد: متقاضیان شرکت در آزمون روز جمعه تا 20 اسفند در مرحله شفاهی شرکت می کنند.

 وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه، مبنی بر تعدا مبلغین مرتبط با اداره اوقاف استان اصفهان اظهار کرد: قریب به 300 روحانی و مبلغ دینی در اداره اوقاف به منظور اعزام به مناطق محروم پرونده تشکیل داده‌اند و در مناسبت‌های متعدد در طول سال به بقاع متبرکه اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام صادقی افزود: در سال 93 بیش از 1500 مبلغ و روحانی توسط اداره اوقاف  امور خیریه استان اصفهان در مناسبت‌های مختلف به امامزادگان و بقاع متبرکه اعزام شده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha