یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میثم سلمان

حوزه/ شیخ میثم سلمان: 14 مسجد از 38 مسجد تخریب شده بحرین هنوز بازسازی نشده و مکان دو مسجد نیز تغییر یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز دوشنبه شیخ میثم سلمان رییس بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر جمعیت حقوق بشر بحرین در العدلیه گفت: 14 مسجد از 38 مسجد تخریب شده بحرین هنوز بازسازی نشده و مکان دو مسجد نیز تغییر یافته است.

وی گفت: مساجدی که تا کنون بازسازی نشده 37 درصد از کل مساجد تخریب شده هستند که عبارتند از مساجد: البربغی، عین رستان، الامام العسکری، ابوذر الغفاری در نویدرات، ابوذر کرباباد، الزهراء در شهر زائد، مسجد شیخ موسی در الحجر که از مساجد تاریخی است، العلویان در منامه، مسجد امام حسین در اسکان سلماباد، مزار الامام در دارکلیب در نزدیکی مسجد امام الهادی، المراحونة در الزنج، بن شملان در البرهامة و مسجد العبد لاصالح در البرهامة.

رییس بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین افزود: متاسفانه برخی مسؤولان همچنان اصرار دارند از مسرولیت قانونی و ملی و دینی خود در زمینه بازسازی مساحد تخریب شده فرار کنند. وی افزود: ما اجازه نداریم پرونده این مساجد را ببندیم مگر زمانی که تمام این مساحد بازسازی شود و عاملان تخریب آنها مجازات شوند.

شیخ میثم سلمان گفت: گزارش دولت در مورد اجرای توصیه های بسیونی در سال 2013 ذکر می کند که تمام مساجد تخریب شده در منطقه النویدرات بازسازی شده اما متاسفانه باید گفت که این اهالی بود اند که حدود 21 در صد از این مساجد را بازسازی کرده اند که تعداد آنها هفت مسجد در منطقه النویدرات می باشد. نظام همچنین مسجد امام علی سلماباد را بازسازی نکرد بلکه اهالی آن را بازسازی کردند و بدین ترتیب میزان قابل توجهی از این مساجد توسط مردم بازسازی شده است.

وی افزود: البته ما انکار نمی کنیم که برخی از مساجد تخریب شده توسط نظام بازسازی شده است و این اقدام مثبتی است اما باید توجه داشت که نظام باید تمام 38 مسجد تخریب شده را بازسازی کند در حالی که نظام فقط 16 مسجد را بازسازی کرده است. سلمان گفت: بازسازی مسجد د رمحلی غیر از محل اصلی آن اقدامی اشتباه است و به عنوان مثال مسجد البربغی 100 متر دورتر از مکان اصلی خود ساخته شده و مسجد امام عسکری شهر حمد 740 متر جابجا شده و از این رو مردم نام دیگری بر آن نهاده اند و آن را مسجد امام کاظم می نامند و مسجد تخریب شده هنوز ساخته نشده است. چرا که تغییر مکان مساجد از نظر شرعی جایز نمی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha