یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجید یزدی

حوزه/ معاون فرهنگی دادگستری استان قم گفت: دشمن در عرصه فرهنگی و اجتماعی به شدت درحال فعالیت است؛ و با تولید مواد مخدر شنیداری که به مراتب خطرناک تر از سایر مواد مخدر است، تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مجید یزدی، امروز در همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن همایش های اداره کل  تبلیغات  اسلامی قم برگزار شد به تشریح وقوع جرم و پیشگیری از آن در جامعه پرداخت.

وی با بیان این که نهاد روحانیت، مهمترین قشر در اطلاع رسانی در این عرصه می باشد، افزود: رسالت روحانیت از سایر نهادهای فرهنگی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی در قبال جامعه سنگین تر است؛ می طلبد این نهاد مانند گذشته  ادامه دهندۀ وظائف ذاتی خود باشد.

حجت الاسلام یزدی اظهار داشت: پیشگیری از  اصل جرم، یک اصل عقلی است و پیشگیریی از جرم بهتر از درمان آن می باشد.

وی ادامه داد: قرآن کریم، تاکید فراوانی بر پیشگیری، وقوع جرم قبل از درمان آن کرده و تا جای که ائمه طاهرین (ع) فرموده اند «پیشگیری سرسلسلۀ همه بیماری های روحی و جسمی بشر است».

معاون فرهنگی دادگستری استان قم افرود: پیشگیری امری حقوقی نیز می باشد و قانون، پیشگیری را وظیفه دادگستری می داند و حتی مقام معظم رهبری هم تاکید فراوانی بر علمی و تخصصی کردن پیشگیری جرم دارند و در این رابطه آن را یک وطیفه عمومی درجامعه می شمارند.

حجت الاسلام یزدی  با بیان اینکه از چه چیزی های باید پیشگیریی کرد به معنای جرم اشاره و اظهار داشت: جرم به معنای این است که افراد جامعه افعال مجرمانه انجام ندهند و حتی به فکر آن هم نیافتند.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم گفت: غیر از جرم و خلاف، اموری دیگر به نام آسیب های اجتماعی مانند؛ طلاق، تکدی­گری و کارتون خوابی هم وجود دارد و اگر چه جرم نیستند؛ ولی توجه نکردن و آگاهی ندادن به خانواده و زوج های جوان، آسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه به همراه خواهد داشت و حتی می تواند مقدمه ای برای جرم باشد.

حجت الاسلام یزدی اظهار داشت: دستورات دینی، قوانیی فراتر از قوانین دنیایی هستند. قانون گذار به دنیای مردم توجه می­کند تا جامعه آسیب نبیند؛ ولی قانون خدا، فراتر از قانون دنیا است و علاوه بر دلواپسی مردم در دنیا به فکر دلواپسی دینی آنان هم هست تا دچرا بیماری و افسردگی روحی نشوند.

 وی افزود: دشمن در عرصه فرهنگی و اجتماعی به شدت درحال فعالیت است و دامن زدن به فضای مجازی، تولید مواد مخدر در ابعاد مختلف صنعتی و غیر صنعتی و همچنین اخیرا تولید مواد مخدر شنیداری که به مراتب خطرناک تر از مواد مخدر خوردنی است در همین راستا  تلاش می کند.

 انتهای پیام : 40/313

  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha