پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
محسن رضایی

حوزه/ محسن رضایی با اشاره به اجرای مدیریت جهادی در انقلاب اسلامی ایران، گفت: این مدیریت در پیروزی انقلاب بسیار تأثیرگذار بوده و امروز هزاران اسناد و مدارک وجود دارد که مدیریت جهادی در انقلاب استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محسن رضایی، پیش از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، به رابطه مدیریت جهادی با اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی یکی از محصولات مکتب اسلام بوده و در دامن این مکتب متولد شده است.

*مدیریت جهادی، یک مکتب است

وی ادامه داد: نظریه مدیریت جهادی، نظریه ای علمی و قابل بحث است؛ ولی این مدیریت فراتر از یک نظریه بوده و این ظرفیت را دارد که به آن مکتب گفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این مدیریت، علاوه بر اینکه به عنوان مکتب و نظریه است، برای خود الگو و سبک عملیاتی دارد.

* نبرد خیبر جلوه شکوفاشده مدیریت جهادی است

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نبرد خیبر جلوه شکوفاشده مدیریت جهادی است، ابراز داشت: مدیریت جهادی نخستین بار در صدر اسلام به ظهور رسید و نمونه برجسته آن، نبردهای امام علی(ع) در غزوات صدر اسلام مخصوصا نبرد خیبر بوده است.

دکتر رضایی یادآور شد: متاسفانه در این زمینه اسناد و مدارک دقیقی از گذشته ها به دست ما نرسیده و می طلبد محققین عزیز در این موضوع به تحقیق بپردازند.

وی با اشاره به اجرای مدیریت جهادی در انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان ساخت: این مدیریت در پیروزی انقلاب بسیار تأثیرگذار بوده و بسیار تکرار شده؛ چراکه امروز هزاران اسناد و مدارک وجود دارد که مدیریت جهادی در انقلاب استفاده شده است.

*مدیریت جهادی مکمل اقتصاد مقاومتی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأثیر مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: مدیریت جهادی مکمل اقتصاد مقاومتی بوده و به وسیله آن 24 بند سیاست مربوط به آن قابل تحقق است.

این کارشناس عرصه اقتصاد انقلاب را دست آورد بزرگ مدیریت جهادی دانست و گفت: بوسیله این مدیریت، رژیمی غاصب و ظالم از پای درآمده و نابود شد.

دکتر رضایی با اشاره به دومین دستاورد مدیریت جهادی در انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: امنیت، از دیگر دست آوردها بوده و تاریخ گواه است که دو هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضد و خوردها در ایران شروع و با مدیریت جهادی امنیت برقرار شد.

وی ابراز داشت: حادثه سومی که مدیریت جهادی در آن اتفاق افتاد، دفاع مقدس است که در آن سردارانی با تفکرات جهادی خود در دفاع مقدس سرنوشت ساز بوده و با دشمن مقابله کردند.

*چرا نمی توانیم تورم و بیکاری را در کشور حل کنیم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که چرا نمی توانیم با پشت سرگذاشتن سه حادثه بزرگ توسط مدیریت جهادی، تورم و بیکاری را در کشور حل کنیم؟، خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاومتی نقشه راهی برای حل تورم و بیکاری در کشور است؛ اما شرط آن این است که از همان تجربه گذشته استفاده کنیم.

این کارشناس عرصه اقتصادی تصریح کرد: امروز ریل جهاد اقتصادی قرار داده شده؛ ولی متأسفانه بر روی ریل دیگری در حال حرکت بوده و به اهداف خود نمی رسیم.

*دستاوردهای مدیریت جهادی

دکتر رضایی در ادامه با اشاره به 4 دست آورد بزرگ مدیریت جهادی، اظهار داشت: پیشرفت های سریع و با شتاب، فرهنگ سازی، کادرسازی و نهادسازی(سپاه، بسیج، اطلاعات، بانک، جهاد سازندگی و ...) چهار دست آوردی است که می توان به آن رسید.

*رموز موفقیت در مدیریت جهادی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به راز و رمز موفقیت در مدیریت جهادی، ابراز داشت: فعالیت برای رضای خداوند متعال، مردمی سازی امورات و کارها، ابتکار، خلاقیت و نوآوری، توسل، تعامل و یکپارچه سازی، از رمزهای موفقیت در مدیریت جهادی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha