پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
زادهوش - جامعه المرتضی

حوزه/ رئیس جامعه المرتضی با اشاره به برکات صله‌رحم در میان ایرانی‌ها گفت: صله‌رحم باید به‌عنوان میراثی فرهنگی و جذاب و ماندگار به دنیا معرفی شود و در جوامع بین‌المللی ثبت‌شده و برنامه‌های رسانه‌ای از آن تهیه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد زاد هوش در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به خرافاتی که در ایام نوروز در بین مردم رایج است اظهار کرد: بعضی کارهایی که مردم در نوروز با اعتقاد به این‌که این اعمال نحسی را از بین می‌برد و به‌عنوان رسم نیز از آن یاد می‌کنند مخالف با اعتقادات اسلامی است.

وی بیان کرد: در جامعه ما بسیاری از مردم به این موارد اعتقاد نداشته و سال نو خود را با دعا شروع می‌کنند و به اینکه آتش می‌تواند در زندگی آن‌ها تأثیری داشته باشد اعتقاد ندارند.

رئیس جامعه المرتضی ابراز داشت: انجام دادن اموری در ایام نوروز به‌عنوان تفریح و شاهدی منافاتی با اعتقادات اسلامی ندارد ولی در بین مردم کسانی هستند که این اعمال را نه برای شادی بلکه با این اعتقاد قلبی انجام می‌دهند که این رسوم در آینده آن‌ها دخالت دارد.

وی ادامه داد: مبلغین و رسانه‌ها وظیفه‌دارند که در بین مردم روشنگری کرده و کسانی را که به این اعمال خرافی اعتقاد قلبی دارند آگاه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاد هوش بیان کرد: متأسفانه در جامعه ما این خرافات ریشه‌کن نشده است و وظیفه مبلغین و رسانه‌ها است که در بین مردم روشنگری کرده و آن‌ها را نسبت به این اعمال اشتباه آگاه کنند.

وی با اشاره به رسوم بسیار خوبی مانند صله‌رحم که مردم ایران در ایام نوروز دارند گفت: مردم به‌خوبی به این مسئله واقف هستند که ارتباط با خویشان برکات و انبساط روحی و نشاط معنوی برای آن‌ها به دنبال دارد.

رئیس جامعة المرتضی بابیان اینکه در رابطه با صله‌رحم باید چند نکته را موردتوجه قرار دهیم افزود: رسانه‌ها وظیفه‌دارند در دنیایی که جایگاه خانواده و ارتباطات خانوادگی به‌شدت رو به تضعیف است، صله‌رحم را به‌عنوان یک ارزش اجتماعی، الهی و اخلاقی مورد تأکید قرار دهند و با ترسیم کردن برکات صله‌رحم برای فرهنگ‌سازی این رسم خوب تلاش کنند.

وی مطرح کرد: دیدار از بزرگ‌ترها در روزهای اول نوروز یک رسم خوب و یک خیزش اجتماعی و الهی است و باید به‌عنوان میراثی فرهنگی و جذاب و ماندگار به دنیا معرفی شود و در جوامع بین‌المللی ثبت‌شده و برنامه‌های رسانه‌ای از آن تهیه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زاد هوش با اشاره به آفاتی که ممکن است در صله‌رحم وجود داشته باشد گفت: همان‌طور که در زندگی عادی حیا و عفت و فاصله بین زن و مرد نامحرم، رعایت می‌شود، باید در صله‌رحم نیز این اصول را رعایت کرد و نباید از این طریق زمینه‌های گناه فراهم شود.

وی بابیان اینکه در روایت داریم که مردی که زنش با آگاهی او با آرایش از خانه خارج‌شده و با نامحرم‌ها معاشرت داشته باشد مورد خشم پیامبر(ص) قرار دارد اذعان داشت: این مسائل گاهی دررفت و آمدهای فامیلی رعایت نمی‌شود و گاهی اوقات تبعات و فسادهایی نیز به همراه دارد.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha