شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تخت فولاد - اصفهان

حوزه/ مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد اصفهان گفت: میزان زائران تخت فولاد اصفهان امسال نسبت به سال گذشته رشد 30درصدی داشته است.

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به جایگاه تخت  فولاد اصفهان(وادی الاسلام الثانی جهان اسلام) اظهارداشت: این مجموعه فرهنگی از گنجینه های ارزشمندی بوده که مورد توجه مردم استان اصفهان و هم وطنان است.

وی افزود: فعالیت نوروزی تخت فولاد اصفهان از 28 اسفند سال گذشته آغاز  و تاکنون ادامه دارد که غبار روبی تکایا از اولین برنامه های این مجموعه بوده است.

مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد اصفهان معرفی این مجموعه توسط کارشناسان در تعدادی از آثار تاریخی اصفهان را از برنامه های امسال خود اعلام کرد و گفت: پایگاه های سیار برای معرفی تخت فولاد در محل میدان امام(ره)،چهل ستون، منارجنبان ایجاد شد و کارشناسان این مجموعه فرهنگی را برای مسافران معرفی می کردند.

وی اقدامات مجموعه تخت فولاد در معرفی این مجموعه را در افزایش میزان گردشگر موثر دانست و تصرح کرد: میزان زائران تخت فولاد اصفهان امسال نسبت به سال گذشته رشد 30درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین تور گردشگری تخت فولاد را در این ایام خواهیم داشت که در این قسمت شهروندان با کالسکه و به صورت رایگان تخت فولاد را دور می زنند، همچنین نمایش فیلم های مستند، معرفی مشاهیر تخت فولاد از دیگر بخش های در نظر گرفته شده برای هفته فرهنگی، هنری و گردشگری تخت فولاد است.

 حجت الاسلام مهروی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه، ارائه برنامه ویژه کودکان،فعالیت موزه سنگ، عکس خانه و مواردی از این قبیل در طول ایام نوروز در محل تخت فولاد اصفهان در حال انجام است.

قبرستان تاریخی و معنوی تخت فولاد  که از آن به دلیل حضور عالمان بزرگ معنوی ومراجع دینی قرن های گذشته تحت عنوان "وادی السلام ثانی" در جهان اسلام نام گرفته ، با مساحت تقریبی 75 هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده‌رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی– جنوبی شهر واقع ‌شده که به دلیل وسعت، کثرت مشاهیر مدفون در آن وهمچنین وجود بناهای ارزشمند تاریخی، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی و فرهنگی ایران محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha