یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
لطفی نیاسر

حوزه/ مدیر کل صدا وسیما قم گفت: یکی از خواسته های جامعه از صدا و سیما تولید برنامه های معارفی قوی است و این سازمان در این عرصه نیازمندبه همکاری بیشتر با نهاد روحانیت در تولید برنامه های معارفی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام لطفی نیاسری در سی و چهارمین همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین قم برگزارشد مهتمرین رسالت انبیاء را تبلیغ آموزه های دین برشمرد و افزود: امروز نهاد روحانیت ادامه هندۀ همان رسالت انبیاء است.

وی اظهار داشت: صدا و سیما نیز همانند نهاد روحانیت در کنار تبلیغ دین که یکی از وظائف ذاتی اوست وظائف خطیری چون سرگرم کردن مردم را نیز برعهده دارد.

حجت الاسلام لطفی نیاسری ادامه داد: سرگرم کردن مردم باید طوری باشد که با آموزه های دین مخالفت و تناقضی نداشته و موجب گمراهی جوانان نشود.

مدیرکل صدا و سیمای قم خاطر نشان ساخت: صدا وسیما جهموری اسلامی با سه ضلع میل، مصلحت و نیاز آحاد مختلف مردم در جامعه مواجه است که هر کدام از این  قشرها، دارای سلایق مختلف هم هستند، باید طوری در این مسیر حرکت و برنامه ریزی کردکه همه قشرها را راضی نگه داشت.

وی افزود: اگر نتوانیم برنامه های خوبی از نظر محتوایی، تولید و همه سلایق را با خود همراه کنیم؛ قطعا در این عرصه دشمن با برنامه های جذاب تر و طراحی بهتر جوانان را جذب خواهد کرد.

 حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت: انتظارات از صدا وسیما قم زیاد است و یکی از خواسته های جامعه از صدا و سیما تولید برنامه های معارفی قوی برای جامعه است و از این رو  این سازمان در این عرصه نیازمندبه همکاری بیشتر با نهاد روحانیت در تولید برنامه های معارفی است.

مدیرکل صدا و سیمای قم خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از انتظارات سازمان صدا وسیما از این نهاد فرهیخته، انتقال ایده ها و سوژهای مناسب و همچنین انتقادات مفید و سازنده است.

وی گفت: اگر درک متقابل بین این حوزه و صدا و سیما باشد، کسانی که در عرصه دینی فیلم می سازند بیشتر موفق خواهند بود.

حجت الاسلام لطفی نیاسر ابراز داشت: عمده فیلمهای که ساخته می شوند حتی فیلم های دینی،  بخواهیم یا نخواهیم دارای مشکلاتی است و این طور نیست که فیلم ها بدون اشکال باشند، ولی می توان با درک متقابل کارها را بهتر پیش برد و از طرفی عوامل فیلم را هم دلگرم به بهتر شدن کارهای بعدی در فیلم سازی با محتوای قوی تر کرد.

 مدیرکل صدا و سیمای قم افزود: جای بسیار خوشحالی است که روحانیت در همه جا در صحنه حضور دارند و یکی از آن مکانها صدا و سیما است که در حال حاضر بعداز 17 سال از تأسیس رادیو معارف نزدیک به 50 نفر روحانی و کارشناس در علوم مختلف دینی، کلامی و مهدویت با این سازمان همکاری  می کنند.

انتهای پیام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha