چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
12

حوزه/ آیین اختتامیه همایش دو روزه همکاری های حوز و آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری ها، در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین اختتامیه همایش دو روزه همکاری های حوز و آموزش و پرورش استان خوزستان، در محل سالن طلائیه اهواز با حضور حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری ها، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، عضو خبرگان رهبری، مدیران مدارس امین، علوم و معارف اسلامی صدرا و ...برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی از شرایط رشد انسان را رشد معنوی برشمرد و افزود: رشد معنوی در کنار رشد تحصیلی نیازمند حضور فعال روحانیون و مبلغان فعال در مدارس است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که رشد معنوی دانش آموزان رابطه مستقیمی بر سرعت بخشی به رشد علمی دارد، گفت: باید افزون بر بررسی موانع رشد معنوی دانش آموزان به حل و فصل آن ها پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توجه به خروجی کار و فعالیت های صورت گرفته، گفت: آمار طلاق در جامعه، شایسته نظام اسلامی نیست و این مسئله نشان دهنده ضعف دستگاه های فرهنگی است.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بر لزوم توجه به پژوهش مسئله محور تأکید کرد و اظهار داشت: مدرسه مکانی است برای آموزش جهت ورود به زندگی واقعی که در آینده قرار است، صورت گیرد.

در پایان این مراسم، محمود معزی، معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، تعلیم و تربیت را فصل مشترک حاکمیت و مردم برشمرد و افزود: نقش آموزش و پرورش در شکل گیری تمدن ها، نقشی مهم و بی بدیل است.

وی با بیان این که خانواده، نظام آموزشی و الگوها و اسوه های جامعه از مواردی است که برای تخریب یک تمدن مورد توجه دشمنان قرار می گیرد، اظهار داشت: کشورهای غربی و استعمارگر خانواده را با دستگاه های تبلیغی و ماهواره ای مورد هدف قرار می دهند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این که مشکلات موجود در جامعه به سبب عدم توجه به نظام خانواده است، گفت: تربیت آن چیزی است که بدان عمل می کنیم و تنها بسنده کردن به گفتمان صحیح و تاثیر گذار نیست.

گفتنی است، همایش کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش خوزستان ، روزهای یک شنبه و دوشنبه در تالار طلا ئیه اهواز برگزار شد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha