پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که طلاب علوم دینی چراغ های فروزان هدایت جامعه هستند، گفت: طلاب و روحانیون در تربیت و تعلیم جامعه نقش بی بدیلی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) تبریز، گفت: ارزشمندترین اعمال، عملی است که خالص ترین آن ها باشد و کسی که به خاطر خداوند متعال علوم اسلامی را فرا می گیرد و به آن عمل می کند، نه تنها در روی زمین محبوبیت خواهد داشت بلکه در نزد فرشتگان نیز شخصیت والایی دارد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این که خلوص نیت برای همه مردم به ویژه طلاب و روحانیون به عنوان وارثان انبیاء و اوصیاء (ع) ضروری و لازم است، ابراز داشت: اگر کسی با انگیزه های مادی مانند کسب شهرت، مقام و ثروت کاری را انجام دهد، شاید به هدفش برسد، اما از فیوضات و نعمات اخروی محروم خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر در کنار درس، تهذیب نفس و اخلاص نباشد، آن فرد عالم مفیدی نخواهد بود، علی الخصوص امروز که عالمان زیر ذره بین مردم هستند و برای این که بتوان با تهاجم فرهنگی مبتذل غرب و انحرافات برخورد کرد، تهذیب نفس و اخلاص در کنار درس خواندن ضروری است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)  با بیان این که علم، میراث انبیاء بوده، افزود: آنچه به علم ارزش می بخشد عمل به آن است، چرا علم بدون عمل فایده ای ندارد.

وی با بیان این که طلاب علوم دینی چراغ های فروزان هدایت جامعه هستند، افزود: طلاب و روحانیون در تربیت و تعلیم جامعه نقش بی بدیلی دارند.

امام جمعه تبریز افزود: کسی که تحصیل علم یا تدریس کند و به علم و تعالیم الهیه عمل نماید، نه تنها در زمین محبوبیت خواهد داشت، بلکه در آسمان ها از او به عنوان یک شخصیت با عظمت یاد می شود.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: طالبان علوم دینی مقام بسیار بالایی دارند و فرشتگان در مقابل آن ها خاضع و خاشع هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha