یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ علی بن بابویه قمی و شیخ صدوق از بزرگان و سرآمد محدثان عصر خویش منشأ خیرات و برکات بسیاری بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت صدوقین(علی بن بابویه قمی و شیخ صدوق)، اظهار داشت: عظمت وجودی علی بن بابویه قمی و نقش برجسته این مرد بزرگ قمی که از جمله بهترین و بزرگترین افتخارات این شهر محسوب می گردند، یکی از دلائل برگزاری این مراسم و توجه به بارگاه با عظمت این شخصیت بزرگوار است.

وی ادامه داد: عنایت ویژه امام عصر(عج) به این شخصیت و فرزندان ایشان و تعیین روز بزرگداشت شیخ صدوق با عنایت مقام معظم رهبری از دیگر دلائل برگزاری این مراسم می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: علی بن بابویه قمی و شیخ صدوق از بزرگان و سرآمد محدثان عصر خویش بوده و منشأ خیرات و برکات بسیاری می باشند.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان ساخت: این همایش مبدئی شد تا علما، بزرگان و روحانیت امروز به این بارگاه نورانی توجه ویژه داشته و در آن حضور داشته باشند.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند: «بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند»، تصریح کرد: این مرقد یکی از همین بقاع متبرکه است که حوزه علمیه، علما و بزرگان به بزرگداشت خدمات خانواده شریف بابویه در آن حضور پیدا کرده و در این همایش شرکت کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان یکی از آثار شیخ صدوق را کتاب من لا یحضره الفقیه عنوان کرد و گفت: ایشان و پدر بزرگوارشان علی بن بابویه قمی مورد توجه امام زمان(عج) بوده و صاحب کتاب های فراوانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha