یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام کاظم

حوزه/ در آستانه شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، پرچم مزین به نام مبارک این امام همام از طرف آیت الله العظمی وحید خراسانی به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، طی مراسمی، پرچم مزین به نام مبارک این امام همام توسط حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش، استاندار قم از طرف حضرت آیت الله وحید خراسانی به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اهدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها، در این مراسم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، امام خمینی(ره) را از نسل امام موسی کاظم علیه السلام معرفی و عنوان داشت: این روحانی مجاهد، به برکت اهل بیت علیهم السلام، خون شهیدان و همراهی مراجع تقلید، انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند.

وی با تقدیر از تلاش ها و حمایت های حضرت آیت الله وحید خراسانی در انقلاب اسلامی گفت: پس از اهانتی که نسبت به امام خمینی(ره) صورت پذیرفت، یکی از مراجعی که قوی و شفاف موضع گرفته و از مرجعیت شیعه دفاع کردند، حضرت آیت الله وحید بودند که در طی زندگیشان، شاگردانی مدافع قرآن و عترت تربیت کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: این مرجع تقلید در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، از پرچم داران بزرگداشت ایام فاطمیه هستند. از عنایت و اهتمام خاص ایشان، حمایت های ارزشمندی در دفاع از انقلاب و امام خمینی(ره) داشتند و امروزه نیز در دیداری که اخیراً مقام معظم رهبری با ایشان داشتند و سخنانی که مطرح کردند، نشان دهنده جایگاه این مرجع تقلید است.

وی در پایان تصریح نمود: هدیه ای که این مرجع تقلید  توسط استاندار قم به آستان مقدس اهدا کردند، ارادت خود را به امام موسی کاظم علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ابراز داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش، استاندار قم نیز در این مراسم ابراز داشت: امام موسی کاظم علیه السلام حق ویژه ای نسبت به ایران دارند. اولاد بزرگوار ایشان، امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس، احمد بن موسی علیهما السلام در شیراز و حضرت معصومه سلام الله علیها در قم منشأ خیرات و برکات فراوانی هستند.

خاطرنشان می شود این پرچم مزین به نام مبارک امام موسی کاظم علیه السلام و اشعاری در وصف این امام همام می باشد.

انتهای پیام/ 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha