شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
166

حوزه/ معاون اجرایی و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی ظرفیت های حوزه مشخص شد که حوزه علمیه چه پاسخ هایی در زمینه سوالات متعدد نجومی مطرح کرده است مناسب دیده شد که این دستاوردها ارایه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس فروزش در همایش رویت هلال و تقویم گفت: حوزه شناختی و معرفتی و علمی در زمینه استهلال بسیار مهم است و به همین جهت این همایش برگزار شده است.

وی افزود: علما، دانشگاهیان و مردم سه دسته از افرادی هستند که حوزه تحقیقات علمی نجوم را پیگیری میکنند و باید این سه قشر معلومات و سوالات خود را در لجنه های علمی مطرح کنند.

فروزش خاطرنشان کرد: بخشی در مرکز تحقیقات استراتژیک به نام بخش حقوقی و فقهی وجود داشت که این گروه با حضور جمعی از علمای حوزه و ستاد استهلال و موضوع شناسی احکام فقهی و مرکز وابسته به ژئوفیزیک دانشگاه تهران و مرکز علمی ارتش فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: حوزه علمیه نزد بسیاری از اهل فن و علم در دانشگاه بسیار مهجور است؛ وقتی در جلسات داخلی ظرفیت های حوزه مشخص شد که حوزه علمیه چه پاسخ هایی در زمینه سوالات متعدد نجومی مطرح کرده است مناسب دیده شد که این دستاوردها ارایه شود.

وی افزود: ما به دنبال یک امت واحده مشخص، عامل به احکام الهی، با درک مشرک برای نشان های مشترک در زمان و مکان هستیم که امیدواریم این کنگره با حضور علمای بزرگ حوزه شکل بگیرد.

معاون اجرایی و اطلاع رسانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حاصل این همایش باید یک اثر ماندگار برای جهان اسلام باشد و در نهایت به صدور یک سلسله از احکام حکومتی منتهی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha