سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 349848
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
ازدواج

کارشناس حوزوی مسائل خانواده گفت: هرگونه دوست و ارتباط با جنس مخالف بدون اجازه و رعایت مسائل شرعی و عرفی موجب، ایجاد آفت در زندگی می شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسین دهنوی،  شامگاه دیروز در نخستین همایش ازدواج و جوانان که با حضور طلاب و با محوریت روابط قبل از ازدواج برگزار شد اظهارداشت: دین مبین اسلام همه راههای مناسب را در طول زندگی بشر به درستی و صراحت مشخص و معین نموده است و تنها در چهارچوب این قوانین می توان به زندگی سعادتمند دست یافت.

وی به ارتباط های نامشروع اشاره و یادآورشد: هرگونه ارتباطی در غیر چارچوب دین، مخصوصا ارتباط  با جنس مخالف موجب ایجاد آفت در زندگی می شود .

وی با بیان اینکه ازدواج مهمترین رخدادا در زندگی شخصی و اجتماعی هر فرد است ، عنوان کرد : دقت ، همراهی و همدلی والدین با فرزندانشان در سنین ازدواج امری مهم است و باید در این زمینه با درک خواسته های آنها مراقب ارتباط و رفتار آنها باشند.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: ازدواج به‌عنوان یک رویداد مهم در زندگی افراد دارای محورهای متفاوتی است بنابراین باید بصورت اصولی عمل نمود و از هرگونه احساسات بی مورد خودداری نمود تا اشباهی رخ ندهد.

وی یاد آور شد : دین اسلام ضوابطی را برای برقراری ارتباط بین زن و مرد قبل از ازدواج مشخص کرده بنابراین با رعایت آنها و نظارت خانواده باید روابط و ارتباط های قبل از ازدواج متناسب با اصول اخلاق اسلامی باشد.

حجت الاسلام دهنوی گفت : روابط بدون کنترل و غیر اصولی که طبق موازین اسلامی نباشد پیامدها و عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت و موجب بی اعتمادی و و آسیب های روحی و روانی می شود و بنیان خانواده ها را به خطر خواهد انداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha