چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
معاونان تهذیب

حوزه/ دومین روز از اجلاسیه سراسری معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور، با تشکیل سه کارگروه تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دومین روز از اجلاسیه سراسری معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور با تشکیل سه کارگاه دانش افزایی فرصت ها و تهدیدهای استفاده از موبایل در مدارس علمیه، بررسی راه‌کارهای حاصله در سه طرح ملی، مدرسه ای و استانی و همچنین بررسی مسایل اخلاقی حوزه و ارایه راهکارها، در اهواز برگزار شد.

در کارگاه بررسی راهکارهای حاصله در سه طرح ملی، مدرسه ای و استانی، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، با بیان این که کارکردها، آسیب ها و مزایای تلفن های همراه، تبلت و سایر وسایل ارتباطی و نرم افزارهای اجتماعی را باید از سه منظر بررسی کرد، گفت: دیدگاه ملی، استانی و مدرسه ای سه منظری است که باید مورد توجه پیرامون این مسئله قرار گیرند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه همچنین بر اهمیت الگوسازی برای طلاب جوان در زمینه های اخلاقی تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم نیز با بیان این که تربیت و تهذیب از مهمترین و کلیدی ترین موضوعاتی است که در حوزه های علمیه باید روی آن کار شود، اظهار داشت: تهذیب و ارتقاء سطح معنوی طلاب روح و جان حوزه است.

وی، بر اهمیت چگونگی و روش ارتقاء سطح معنوی حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: پیامبر(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «خودتان کار خیر انجام دهید قبل از این که آن مسئله را به دیگران بگویید».

برپایه این گزارش، شروع نظارت و اصلاح زیر ساخت ها، تدوین آیین نامه و منشور اخلاقی، ایجاد فرهنگ سازی صحیح، برگزاری مسابقات پژوهشی با هدف آگاه سازی طلاب پیرامون معایب استفاده بیش از حد از تلفن های همراه، گفتمان سازی و افزایش امکانات رفاهی و تفریحی برای طلاب، از جمله پیشنهاداتی بود که در این کارگاه مطرح شد. 

در پایان این کارگاه همچنین حجت الاسلام رضوی شفق، کارشناس معاونت تهذیب حوزه های علمیه، به ارایه گزارشی از دوره های برگزار شده در خصوص اختبار و تثبیت، تلبس، دروس اخلاقی و مشاوره تحصیلی و فردی در مدارس علمیه سراسر کشور پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha