جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
شیخ احمد فیاض

آیت الله فیاض اهتمام ویژه ای به حضور در عرصه های مختلف انقلاب به ویژه های دوران دفاع مقدس داشتند و همواره برای پیروزی و موفقیت رزمندگان اسلام در نبرد با دشمنان دعا می کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، در ادامه همایش تجلیل از مقام علمی و معنوی معلم اخلاق "آیت الله شیخ احمد فیاض" در مدرسه علمیه امام صادق (علیه اسلام) چهارباغ اصفهان "میزگرد سبک زندگی" به منظور تبیین ابعاد شخصیت بزرگ این عالم فقید با حضور اساتید حوزه، شاگردان و فرزند آن مرحوم برگزار گردید.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، در این همایش با بیان اینکه آیت الله شیخ احمد فیاض فقیهی با بصیرت و متخلق به اخلاق اسلامی بودند؛ تصریح کرد: ایشان در مسائل سیاسی حضور با اشراف داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان با تمام اندوخته‌ ها و سرمايه‌ هاي علمي و عملي در بين مردم در ارتباط با سعادت و آسايش مردم تلاش و فعاليّت مي‌ کردند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین اسد الله جوادی از شاگردان مرحوم آیت الله فیاض، با اشاره به توان علمی این استاد حوزه علمیه اصفهان، اظهار داشت: دلداگی به اهل بیت عصمت و طهارت، خدمتگزاری بی منت و اهتمام به امور محرومین از آیت الله شیخ احمد فیاض انسان بزرگی ساخت که همچنان در دل مردم جای دارد و یاد و نامش همواره در دل ها و زبان ها شاگردان ایشان جاری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی بهشتی نژاد نیز در ادامه نشست "میزگرد سبک زندگی" با بیان اینکه در هجوم افغان ها در آخر عهد صفوی به اصفهان، تعداد بسیاری از طلاب مدرسه امام صادق(ع) اصفهان کشته شدند؛ تصریح کرد: هجوم افغان ها به اصفهان موجب هجرت بسیاری از علمای اصفهان به شهرهای اطراف از جمله خمینی شهر کنونی شد.

وی عنوان کرد: آیت الله شیخ احمد فیاض از نسل علمای هجرت کرده به خمینی شهر بودند.

همچنین در ادامه این نشست، دکتر محمد علی اژه ای، از شاگردان آیت الله شیخ احمد فیاض، با اشاره به ابعاد علمی و شاخصه های برجسته این روحانی وارسته، خاطرنشان کرد: ایشان انسانی وارسته و دارای کمالات فراوان در علم و تقوا بودند.

وی گفت: آیت الله شیخ احمد فیاض دارای صفات ارزشمندي چون مردمی بودن , زهد و ساده زيستی , پيشگام بودن در ميدان عمل اخلاص و تعهد ,ارشاد و هدايت مردم بودند.

فرزند آیت الله فیاض نیز با اشاره به ساده‌ زيستي و مردمی بودن ایشان، تاکید کرد: زهد، اعراض از دنيا و اجتناب از تجملات و اسراف از ویژگی های برجسته این عالم دینی بود.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله فیاض اهتمام ویژه ای به حضور در عرصه های مختلف انقلاب به ویژه های دوران دفاع مقدس داشتند و همواره برای پیروزی و موفقیت رزمندگان اسلام در نبرد با دشمنان دعا می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha