سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه نمازی شهرستان خوی از برگزاری سلسله کرسی های آزاد اندیشی هر دو هفته یک بار، با حضور کارشناسان، در این مدرسه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید قاسم موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در ارومیه، اظهار داشت: سه حوزه علمیه برادران شامل سطح دو نمازی، سطح یک امام خمینی(ره) و سفیران هدایت، در خوی مشغول به فعالیت و آموزش مبلغان دینی و طلاب هستند.

وی با اشاره به آمار طلاب مشغول به تحصیل در مدرسه علمیه نمازی خوی، افزود: پذیرش این مدرسه تا امسال از پایهشش به بعد بود، ولی از سال تحصیلی جدید فقط از پایه هفت به بعد پذیرش دارد و در حال حاضر 50 طلبه مشغول به تحصیل در این مدرسه علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه نمازی خوی بر لزوم تلاش برای تهذیب نفس طلاب و خودسازی آنان تاکید کرد و افزود:هرهفته با دعوت از اساتید برجسته و تشکیل جلسات اخلاقی، در مسیر تهذیب نفس طلاب برنامه های اخلاقی دایر است.

وی یکی از راه‌های آگاه سازی طلاب از مسایل مختلف را برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دانست و اذعان داشت: هر دو هفته یکبار در مدرسه نمازی کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات مختلفی برگزار می‌شود که برخی موضوع‌ها در یک جلسه و برخی در دو یا چند جلسه برای طلاب  تبیین می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به برنامه‌های تابستانی این مدرسه اضافه کرد: در تعطیلات تابستانی طلاب علاقمند به مطالعه و مرور دروس به حوزه آمده و با توجه به امکاناتی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، در امر آموزش از اساتید برای راهنمایی‌ دروس بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه نمازی خوی به  برنامه‌های تابستانی طلاب اشاره کرد و افزود: در سطح یک برنامه‌های یک ماهه تابستانی به صورت اجباری است و همه طلاب موظف به حضور هستند اما برنامه‌های حوزه سطح دو به صورت خود جوش برگذار می‌شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha