شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
ایوب رنجبر ماکو

حوزه/ مديرحوزه علميه ماكو گفت: جوانان سرمايه‎هاي اصلي ما هستند، حوزه علميه و نهادهای فرهنگي نبايد از تعليم و تربيت اسلامي آنان غفلت كند.

حجت‌الاسلام و المسلمين ايوب رنجبري، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اروميه، با اشاره به اهميت تربيت اسلامي نسلهاي آينده، اظهار داشت: قلب كودكان به مانند لوح سفيدي است كه از هر آنچه كه به آن داده شود اثر ميپذيرد، لذا مسئولين آموزش و پروش، طلاب، علما و فضلا همه وظيفه دارند كه از نهاد مقدس تعليم و تربيت غفلت نكنند، چراكه فرزندان ما سرمايه‌هاي اصلي و اميدهاي آينده کشور اسلامی هستند.

وي با اشاره به لزوم استقرار يك روحاني در هر مدرسهاي، افزود: بخاطر حساس بودن امر تعليم و تربيت نسل‏هاي آينده، ضرورت جدي وجود دارد كه طلاب جوان و فعال وارد عرصه آموزش و پرورش شوند و در شكل‌هاي مختلف نقش و وظايف خود را در تربيت ديني فرزندانمان به نحو شايسته ايفا كنند.

حجتالاسلام رنجبري با توجه به تمركز دشمنان اسلام بر دينزدايي در جامعه ما، به تربيت ديني دانشآموزان تاكيد كرد و اذعان داشت: اگر فرزندان و جوانان ما از همان كودكي با تعاليم الهي آشنا شده و درست تربيت شوند، در آينده ميوه و ثمرات خوبي ميدهد.

وي خطاب به مسئولين دو قوه مجریه و مقننه در كشور اذعان داشت: كساني كه وظيفه حمايت از قشر فرهنگي را دارند، مكلف هستند بودجه كافي در اختيار مراكز فرهنگي به ويژه امام جمعه‌هاي شهر و مديران مدارس علميه قرار دهند تا اين افراد با حمايت مالي از طلاب مبلغ، زمينه حضور و استقرار آنان را در مدارس فراهم سازند.

امام جمعه ماكو همچنین تاكيد كرد: دولت بايد در راستای تقویت ارتباط میان حوزه‏هاي علميه و آموزش و پرورش جهت تربيت اسلامي و صحيح جوانان و نوجوانان تلاش کند و در بخش تعليم و تربيت و اشاعه معنويت هزينه كند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha