یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طالبی  یزد

حوزه/ با توجه به شرایط حساس منطقه و افزایش روز به روز تحریم ها علیه ایران، باید روح قناعت را برای مبارزه با دشمن در خود و جامعه تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از یزد، مراسم بزرگداشت عالم فقید مرحوم حجت الاسلام سید علی نقی سلیمانی بافقی، برادر حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی، امام جمعه شهرستان بافق، با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد، علما، روحانیون، تنی چند از مسئولین استانی، طلاب و مردم دارالعباده یزد و بافق، به میزبانی حوزه علمیه استان یزد، در مسجد مدرسه علمیه مصلای یزد برگزار شد.

حجت الاسلام کاظم طالبی، در این مراسم، با انتقاد از افرادی که می گویند یاد مرگ باعث افسردگی می شود، اظهار داشت: عده ای معتقدند یاد مرگ بودن و شرکت در مراسم روضه خوانی عامل افسردگی است اما در واقع این حرف خلاف آنچه در قرآن کریم و روایات مطرح شده است می باشد زیرا فکر کردن به مرگ باعث بهتر شدن زندگی، رهایی از غفلت و هشیاری نسبت به حقایق مهم پیرامونمان، بی رغبتی به دنیا و کوتاهی آرزوها می شود.

وی خاطرنشان کرد: ياد مرگ،انسان را افسرده نمي‌کند بلکه انسان را پويا مي‌کند؛ اگر مرگ زوال و نابودي بود، ياد مرگ، افسردگي مي‌آورد اما اگر به تعبير نوراني سيّدالشهداء(سلام الله عليه) مرگ تنها پلی است که انسان را به جهان ابدی می برد، یاد مرگ انسان را فعال وکوشا خواهد کرد و عامل پويايي يک ملت است، از این منظر انسان وقتي قبرستان مي‌رود و برمي‌گردد فعال‌تر، کوشاتر، پربارتر، پرثمرتر مي‌شود چون انسان اين پل را مي‌بيند.

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: بنابراين وجود مبارک رسول خدا فرمود ياد مرگ بهترين عامل براي پويايي يک ملت است، آنها که مرگ را نشناختند خيال مي‌کنند ياد مرگ، افسردگي مي‌آورد اما آنها که ياد مرگ را شناختند، فهميدند که ياد مرگ، پويايي مي‌آورد چون اوّلين چيزي است که در روز قیامت از ما سؤال مي‌کنند اینکه عمرت را چگونه گذراندی.

این خطیب حوزه یزد در ادامه گفت: اینکه عده ای می گویند دلت پاک باشد درست نیست زیرا در واقع آنچه باارش است عمل صالح فرد است و اگر انسان به قرآن مراجعه کنید خواهد دید که بیش از 300 مرتبه واژه عمل در قرآن کریم تکرار شده است.

وی در بخش دیگر صحبت های خود در خصوص قناعت گفت: حیات طیبه که در قرآن آمده است در تفسیر امام علی (ع) همان زندگی همواری است که تنها با قناعت نصیب انسان می شود.

حجت الاسلام طالبی با ذکر این نکته که دین گزینشی نیست که ما هرآنچه باب طبعمان بود عمل کنیم گفت: خوش به حال افرادیکه در تمام ابعاد زنگی خود اهل عمل و کار و تلاش هستند  زیراطبق روایات این دسته از افراد نیز اهل حیات طیبه اند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: با توجه به شرایط حساس که در این برهه از تاریخ در آن قرار گرفته ایم و با یک دشمن پر رو روبه رو هستیم که روز به روز تحریم علیه این کشور را بیشتر و بیشتر می کند باید روح قناعت را برای مبارزه با این دشمن در خود و جامعه تقویت کنیم.

امنیت کشور مرهون تدابیر رهبری

حجت الاسلام طالبی در ادامه به تغییر سبک زندگی مردم اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل این تغییر وسایل ارتباط جمعی و همچنین ماهواره است به گونه ای که مشاهده می شود در برخی شهر ها حیا و غیرت مردم کمرنگ شده است.

به گفته وی، در بین کشورهای ناامن منطقه ایران امن ترین کشور است که این امنیت مرهون تدبیر مقام معظم رهبری، وفای مردم و خون شهداست.

از افتخارات مرحوم سلیمانی روضه خوانی برای جدش سیدالشهدا بود

این خطیب حوزوی در پایان با اشاره به سخنی از مرحوم کافی که اگر به بنده دو مدال بدهند یکی به خاطر سخنرانی و دیگری به خاطر روضه خوانی، مدال روضه خوانی را بر روی سینه چپم و بر روی قلبم قرار می دهم گفت: از افتخارات مرحوم سلیمانی روضه خوانی برای جدش سیدالشهدا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha